Autoritățile vor achiziționa 12 trenuri noi de metrou pentru exploatarea Magistralei 4 Gara de Nord - Străulești, care vor înlocui trenurile IVA de generație veche și cu o vechime medie de 39 de ani, de două ori mai mare decât durata lor de funcționare normală. Achiziția se va întinde de 4 ani și va costa 1 miliard de lei (200 milioane euro).
Ramele de metrou tip IVA, care sunt folosite între Gara de Nord - Străulești au o vechime medie de 39 de ani și astfel și-au depășit durata de funcționare normală de 2 ori, aceasta fiind de 18 ani.
”Numărul de defecte la nivel de flotă, cât și la nivel de tren este în creștere la vehiculele tip IVA, față de celelalte tipuri de vehicule, care sunt în scădere”, arată autoritățile.

Totodată, este necesară înlocuirea sistemului de semnalizare de pe M4 pentru a avea o interfață comună cu viitorul sistem de pe M6, spre Aeroportul Otopeni, fiind necesară și armonizarea cu intervalele de circulație și intercalarea trenurilor de pe M4 și M6 pe viitoruI tronson comun.
Acum, este propusă și achiziția a 12 trenuri de metrou pentru exploatarea Magistralei 4: Gara de Nord - Străulești, care vor înlocui trenurile IVA de generație veche.

Valoarea totală a obiectivului de investiții, inclusiv TVA, este prevăzută la puțin peste 1 miliard de lei, iar durata de execușie a proiectului de ste 4 ani, urmând ca în primul an să se achite 300 milioane lei, iar la finalizarea contractului restul de 700 milioane lei.
Finanțarea se va realiza din fonduri alocate României prin Fondul pentru Modernizare și alocații de la bugetul de stat.