Testele de consum și emisii ale mașinilor PHEV devin mai drastice

Testele de consum și emisii ale mașinilor PHEV devin mai drastice
scris astăzi, 15:00

Automobilele echipate cu motorizări PHEV vor fi supuse unor teste mai severe de emisii, conform noilor norme Euro6e – bis, intrate în vigoare la 1 ianuarie 2025. Toate mașinile care vor fi omologate după această dată vor avea cifre de consum mult mai apropiate de realitate.

Comisia Europeană a adoptat încă de acum doi ani standardul de emisii Euro 6e Bis, o variantă modificată pentru modul de testare a nivelului de emisii ale autoturismelor.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela

Regulamentul modificat intră în vigoare la 1 ianuarie 2025 și nu prevede schimbări ale limitelor de emisii sau noxe, ci doar ajustarea protocolului prin care acestea sunt măsurate. Motivul acestor modificări este intenția CE de a obține rezultate mult mai apropiate de consumurile și emisiile din viața reală a automobilelor.

Motoarele care sunt vizate de această modificare, ce va avea două etape de intrare în vigoare, sunt așa numitele plug-in hybrid, adică motoare cu propulsie hibridă și încărcare a bateriei la priză.

Acest tip de motoare a făcut obiectul unor studii ale Comisiei Europene, care au demonstrat că emisiile și consumul în regim real de rulare pentru aceste mașini este mult mai mare, de până la patru ori, față de cel stabilit în testele de până acum. Motivul principal este faptul că, după epuizarea bateriei, mașinile continuă să fie conduse pe distanțe mari, iar emisiile cresc drastic, față de cifrele teoretice.

TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne

Ce se schimbă la protocoalele de testare: distanța pe care mașinile PHEV vor fi măsurate va crește la 2.200 de km, față de 800 cât era în prezent prevăzut.

De asemenea, sunt modificate limitele temperaturilor de funcționare, de la 0 – 30 grade C, la 0 – 35 grade. Pentru segmentul de protocol cu temperaturi extreme, se modifică intervalul la 35 – 38 grade Celsius. Ciclurile de testare vor cuprinde intervale mai mari de rulare cu bateria consumată.

Etapa a doua a Euro 6e bis, numită și FCM, va intra în vigoare în 2027 și va fi valabilă până la intrarea în vigoare a Euro 7. În această etapă, pentru a fi stabilite emisiile motoarelor PHEV distanța parcursă va fi de 4.260 km.

Această evoluție, stabilită de un regulament al Uniunii Europene publicat pe 8 februarie 2023 (UE 2023/443), anunță o nouă înăsprire pentru ciclurile specifice PHEV-urilor: standardul Euro 6e bis FCM care va intra în vigoare în 2027 va fi distanța de referință. la 4.260 km.

Cea mai veche cale ferată de munte din România va fi închisă pe timpul săptămânii. Apel al unor ONG-uri CITEȘTE ȘI Cea mai veche cale ferată de munte din România va fi închisă pe timpul săptămânii. Apel al unor ONG-uri

Este foarte important de menționat faptul că mașinile aflate în circulație sau cele deja omologate, adică modelele aflate deja în producție la 1 ianuarie 2025, nu vor suferi nicio modificare a cifrelor de emisii și consum.

Studiul realizat de Comisia Europeană pe 600.000 de vehicule PHEV a arătat că „emisiile reale de CO 2 au fost, în medie, de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator, ceea ce confirmă faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte pentru că nu sunt încărcate și conduse complet electric la fel de frecvent cum s-a presupus”.

VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela

Comisia a colectat date pe baza legislației care obligă producătorii să echipeze mașinile cu dispozițive care permit monitorizarea consumului. La motoarele pe benzină și diesel, diferențele dintre consumul real și cel de laborator au fost minime, de 1 – 1,5 litri/100 km. În schimb, la PHEV, diferența de consum a fost una foarte mare, de până la 4 litri/100 km, respectiv până la 100 grame CO2/km, în plus.

Un automobil PHEV își poate atinge valorile de consum și de emisii omologate doar dacă este încărcat frecvent la priză, pentru ca bateria de tracțiune să fie permanent încărcată. În caz contrar, mașina se comportă doar ca un model hibrid clasic, având emisii mai reduse cu 10 până la 20% față de un motor pe benzină sau diesel.

Modificările de valori ar putea aduce poziționări diferite ale autorităților din Europa față de acest tip de motorizare, după omologarea primelor mașini cu motoare PHEV. Până acum, mașinile plug-in hybrid au fost considerate cele mai puțin poluante, după cele electrice, și au beneficiat de subvenții importante în multe dintre țările europene.

Dacia Sandero, pe locul 2 în Italia în topul celor mai bine vândute mașini CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, pe locul 2 în Italia în topul celor mai bine vândute mașini

În România, mașinile PHEV au beneficiat până anul trecut de un tichet Rabla de aproximativ 5.000 de euro, din acest an fiind modificat la circa 2.500 de euro, la un nivel similar cu motoarele hybrid clasic.

Mai multe mărci auto au investit în motorizările PHEV în defavoarea tehnologiei hibrid, însă prețul ridicat de achiziție și consumul real mai mare decât cel declarat au determinat clienții să prefere hibridele clasice. Printre cei care au ales PHEV se numără grupul VW, Stellantis și suedezii de la Volvo. În același timp, Toyota, Ford și Renault sunt mărci care au dezvoltat în paralel ambele tehnologii.

viewscnt
Afla mai multe despre
consum phev
teste emisii phev
euro 6 e bis fcm