Grupul auto Stellantis a revenit asupra deciziei de a concedia aproximativ 1.100 de angajați de la o fabrică de Jeep din Ohio, la mai puțin de trei săptămâni după demisia bruscă a directorului general Carlos Tavares, transmite Reuters.
Constructorul auto franco-italian a decis să nu implementeze concedieri pe termen nedeterminat începând cu 5 ianuarie, așa cum fusese anunțat anterior, în urma unei reduceri a schimburilor la uzină, scrie News.ro.
În schimb, compania va extinde notificările de ajustare și recalificare a forței de muncă, a declarat un purtător de cuvânt într-un comunicat transmis prin e-mail.
Angajații urmează să revină la muncă conform programului stabilit după Anul Nou, a precizat purtătorul de cuvânt.
Demisia lui Tavares a fost determinată de stabilirea unor ținte considerate nerealiste sau distructive de unii membri ai consiliului de administrație, potrivit unor surse citate de Reuters. Aceasta a marcat o schimbare semnificativă pentru al patrulea mare constructor auto din lume, care deține mărci precum Jeep, Ram, Fiat și Peugeot.
Luna trecută, Stellantis anunțase planuri de a concedia angajați de la fabrica Toledo South Assembly, unde se produce modelul Jeep Gladiator, ca parte a unui efort de a îmbunătăți eficiența și de a reduce stocurile din operațiunile sale nord-americane.
CITEȘTE ȘI Opinii: România, aruncată între ieri și mâineCompania se confruntă cu scăderi ale vânzărilor în America de Nord, regiune care a fost în mod tradițional o sursă importantă de profit datorită popularității vehiculelor Jeep și Ram.
Stellantis a declarat luna trecută că 400 de angajați de la o fabrică de piese auto din Detroit vor pierde locurile de muncă pe termen nedeterminat.
În august, compania anunțase concedierea a până la 2.450 de angajați de la o unitate de producție din Michigan, în urma încetării producției modelului Ram 1500 Classic.
Deși compania a redus forța de muncă din rândul angajaților salariați prin oferte de plecări voluntare, iar concedierile din rândul lucrătorilor din fabrici, reprezentați de sindicatul United Auto Workers (UAW), au atras cea mai mare atenție din partea politicienilor.
Președintele UAW, Shawn Fain, a amenințat cu o grevă națională la fabrici, acuzând Stellantis că nu respectă promisiunile făcute sindicatului. Stellantis a afirmat că respectă termenii contractuali.