Caietul de sarcini pentru Autostradă/Drum Expres București-Giurgiu (etapa studiului de fezabilitate) va fi lansat în consultare publică săptămâna viitoare, a declarat directorul general de la CNIR, Gabriel Budescu.
"Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A 0 București Sud sau chiar până la Autostrada A 1 București-Pitești respectiv A 2 -Autostrada Soarelui. Va fi o analiză multi-criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, cu A 1 București-Pitești și A 2 București-Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar...Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Dacă datele de trafic de perspectivă ne arată că este nevoie de autostradă, atunci vom face din start autostradă", a declarat Gabriel Budescu, citat de Radio România Actualități.
Totodată, pe lângă soluțiile inovatoare precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiză în ceea ce privește materialele de construcții din import sau producție internă.
"În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm. Săptămâna viitoare va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București -Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)", a spus Gabriel Budescu.
Drumul de mare viteză București-Giurgiu este proiect propriu al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni.
CNIR se ocupă de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic. Măsura de înființare a CNIR conduce la dezvoltarea pe termen lung a rețelei transeuropene de transport (TEN-T), pentru funcționarea optimă a pieței interne comunitare, în strânsă legătură cu realizarea obiectivelor strategiei europene privind creșterea economică.