Producătorii europeni de camioane, între care Daimler, Volvo și Renault, riscă cea mai mare amendă pentru fixarea prețurilor din istoria Uniunii Europene, posibil de peste 1,4 miliarde de euro, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Financial Times.
Amenda ar putea fi impusă în următoarele câteva săptămâni, în urma acuzațiilor că producătorii au fixat prețurile și s-au asociat pentru a întârzia introducerea unor noi echipamente pentru controlul emisiilor, scrie News.ro.
Amenda ar putea depăși suma record de 1,4 miliarde de euro impusă unor companii în 2012 pentru fixarea prețurilor la tuburile pentru televizioare și urmează investigării a șase producători de camioane, în perioada 1997-2011.
Asocierile de tip cartel riscă amenzi de până la 10% din veniturile globale, potrivit reglementărilor europene, ceea ce însemnă că penalizările care ar putea fi impuse producătorilor de camioane ar putea totaliza 10,7 miliarde de euro, potrivit Financial Times.
Între companii, DAF a alocat 945 milioane de dolari pentru acoperirea penalizărilor, în timp ce Daimler a pregătit 672 milioane de dolari, Iveco 500 de milioane de dolari, iar Volvo 444 milioane de dolari.
MAN, care a colaborat în cadrul investigației, ar trebui să scape de amendă, în timp ce Scania, divizie a Volkswagen, nu a alocat fonduri pentru amendă.
Furnizorii de rulmenți pentru automobile și camioane au fost amendați în 2014 cu o sumă cumulată de 953 de milioane de euro.