Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină

Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină
scris ieri, 07:45

Industria auto este pe punctul de a începe campaniile agresive prin care să poată crește vânzările de automobile electrice. Legislația europeană pune limite și mai stricte de emisii pe flotele vândute, la o medie de 93 grame pe km pe vehicule, o valoare care nu poate fi atinsă decât cu o pondere de cel puțin 25% a vânzărilor de electrice.

Volkswagen este una dintre primele companii auto din Europa care încep să afișeze prețuri agresive pentru modelele sale electrice. Cel mai ieftin automobil cu baterii al mărcii VW, ID.3, poate fi cumpărat în leasing, în Germania, la un preț mai mic decât cel al lui Golf, atingând astfel visul industriei și al clienților, de egalitate de prețuri între cele două tipuri de propulsii.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Un nou tren Alstom ajunge în România. Imagini din cabina primului tren CITEȘTE ȘI VIDEO Un nou tren Alstom ajunge în România. Imagini din cabina primului tren

Oferta este adresată clienților privați, la o valoare de 209 euro pe lună, la un contract pe patru ani de leasing operațional, cu opțiune de achiziție. Rata este cu cel puțin 100 de euro mai mică decât cea a lui VW Golf.

Conform unei analize a Jato Dynamics, anul 2024 a redus diferența de preț mediu între automobilele electrice și cele cu combustie, în Europa, la 22%, dar valoarea rămâne suficient de mare pentru cei mai mulți clienți, care preferă astfel, în continuare, mașinile cu combustie. În plus, reducerea decalajului de preț a fost generată nu de o ieftinire accentuată a mașinilor electrice, ci și de scumpirea modelelor cu benzină și diesel, ceea ce nu face neapărat mai accesibile vehiculele cu baterii.

Prețurile afișate de Volkswagen pe sistemele de leasing din Germania reprezintă un semnal puternic pentru clienți, fiind așteptate oferte similare și pentru celelalte modele din gama producătorului. De asemenea, poate reprezenta o provocare pentru celelalte mărci auto, care au și ele de atins limitele impuse de Comisia Europeană.

FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit CITEȘTE ȘI FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit

VW are deja în derulare o campanie de discount de 3.570 de euro la toate modelele electrice, care, dacă se aplică la prețul celui mai ieftin ID.3, de 33.330 de euro, reduce la doar 1.430 euro diferența față de VW Golf, care costă 28.330 euro, cu motorul 1.5 TSI.

Constructorii auto au avertizat în repetate rânduri că anul 2025 ar putea aduce amenzi de până la 15 miliarde de euro, din cauza imposibilității atingerii țintelor, care ar însemna creșterea ponderii până la 25% a vânzărilor de electrice. Dacă unele mărci vor opta pentru reducerile de prețuri, altele s-ar putea să aleagă să oprească producția și vânzarea de mașini cu motoare termice (ICE), până la atingerea proporției necesare de mașini electrice.

FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit CITEȘTE ȘI FOTO Tesla România a deschis comenzile pentru noul Model Y Yuniper. Cât costă și ce schimbări a primit

Practic, producătorii auto se află în fața unei decizii strategice: reduc prețurile intrând într-o zonă de pierderi cu mașinile electrice sau acceptă să plătească amenzile usturătoare. Din acest punct de vedere, este foarte probabil ca prima variantă să fie mai acceptabilă și mai puțin costisitoare, iar exemplul pe care îl dă Volkswagen cu modelul ID.3 este doar începutul.

În România, Ford a lansat versiunea electrică Puma Gen-E a SUV-ului produs la Craiova la un preț destul de agresiv, care pune în încurcătură concurența. Ford România a anunțat o ofertă de lansare care include un EcoBonus de 5.000 de euro acordate de companie pentru piața din România și care dublează practic tichetul Rabla Plus acordat de stat.

Asta înseamnă că mașina va costa 23.900 de euro, fiind cel mai ieftin automobil electric din segmentul său și destul de apropiat ca preț de segmentul inferior.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
rata leasing vw id.3
pret id.3
preturi masini electrice