Porsche principalul acționar al grupului Volkswagen, ia în considerare investiții pe termen lung în apărare și infrastructură.
Compania nu are în plan vânzarea participațiilor deținute la Volkswagen sau Porsche AG, conform Reuters.
Decizia vine în contextul în care parlamentul german a aprobat recent crearea unui fond pentru infrastructură în valoare de 500 de miliarde de euro (540 miliarde dolari) și o creștere a cheltuielilor pentru apărare, măsuri care au dus la creșteri semnificative ale acțiunilor companiilor din sectoarele construcțiilor și apărării, pe fondul speranțelor că aceste investiții ar putea revitaliza economia germană, scrie News.ro.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”Noile investiții trebuie să aducă randamente financiare pentru a susține plata dividendelor și să ofere totodată acces la tehnologii noi, care ar putea spori competitivitatea Volkswagen și Porsche AG”, a declarat Lutz Meschke, membru al consiliului de administrație al Porsche SE responsabil pentru gestionarea investițiilor și fost director financiar al Porsche AG.
Poziție consolidată și deschidere spre diversificare
Porsche SE, controlată de familiile Porsche și Piëch, deține 31,9% din acțiunile Volkswagen Group și 53,3% din drepturile de vot. De asemenea, deține 12,5% din acțiunile Porsche AG, restul fiind în mare parte în posesia grupului Volkswagen.
Președintele consiliului de administrație, Hans Dieter Pötsch, a respins zvonurile privind vânzarea participațiilor în Volkswagen sau Porsche AG, dar a declarat că ”ne putem imagina cu siguranță adăugarea unei noi investiții de bază” în portofoliu.

Dividende mai mici din cauza scăderii profitului Volkswagen
Consiliul Porsche SE a propus un dividend de 1,91 euro pe acțiune preferențială, în scădere față de 2,56 euro anul trecut. Scăderea este pusă pe seama reducerii dividendelor primite de la Volkswagen, care a raportat o scădere de 15% a profitului operațional în 2023.
Holdingul a mai declarat că programele de reducere a costurilor aflate în desfășurare la Volkswagen și Porsche au un potențial semnificativ de creștere a profitabilității, dar este esențial ca acestea să fie implementate ”cu rigoare”.