Datele publicate de autoritățile din Marea Britanie și Germania arată că englezii au preluat conducerea pe segmentul de mașini complet electrice, ca dublu efect al stimulării vânzărilor aplicat printr-o legislație dedicată, la englezi, în timp ce germanii au renunțat încă din 2023 la orice subvenție.
Marea Britanie este oficial cea mai mare piață de mașini electrice din Europa, conform datelor publicate de asociația constructorilor auto din această țară, care arată că în 2024 au fost înmatriculate 381.970 de vehicule cu propulsie exclusiv pe baterii, după ce vânzările au crescut cu 21,4% în ultimul an.
Cota de piață a BEV, potrivit statisticilor, a urcat la 19,6%, ca urmare a aplicării legislației ce stimulează achiziția de astfel de vehicule și obligă producătorii să atingă ținte de vânzări clare, 22% din total vânzări, în caz contrar fiind amendați. Cota de piață a electricelor a crescut cu 3,1 puncte procentuale față de 2023, fiind mai mare cu 6,2 puncte procentuală față de cea a mașinilor hibrid și cu 11 puncte peste cota mașinilor PHEV.
Practic, singurul segment care are în prezent, în Marea Britanie, vânzări mai mari decât mașinile electrice este cel al motorizărilor pe benzină (52,2%), în timp ce dieselurile au scăzut la un minim istoric, de numai 6,3% din total vânzări.
Rezultatul anual a fost susținut de o lună decembrie absolut spectaculoasă pentru electrice, care au urcat la o pondere în vânzări de 31%, apropiinduse extrem de mult de vânzările pe benzină, cu 43.656 unități, față de 59.455 unități (42,2%).
Cele mai vândute mașini electrice din Marea Britanie au fost, în 2024, Tesla Model Y și Model 3.
CITEȘTE ȘI Șeful de vânzări al VW: ID.7 se vinde mai bine decât Passat. Constructorul german a atins pragul de un milion de mașini electriceGermania suferă în continuare de pe urma deciziei guvernului Olaf Scholz, care a oprit în decembrie 2023 toate programele de subvenționare a achiziției de vehicule electrice, din motive ce țin de bugetul național. Chiar dacă mai multe companii au încercat să susțină diferența de preț, prin discounturi, vânzările de mașini electrice din această țară s-au prăbușit pur și simplu în prima parte a anului și și-au revenit doar parțial pe parcursul următoarelor luni.
La final de an, Germania, care rămâne cea mai mare piață auto din Europa, la mare distanță de Marea Britanie și Franța, a înmatriculat doar 380.609 autovehicule complet electrice, în scădere drastică de la 524.219 câte fuseseră înmatriculate în 2023, respectiv -27,3%.
Au fost afectate aproape toate mărcile, de la liderul din acel moment, Tesla, până la grupul VW, care a profitat de situație și a urcat pe primul loc în vânzările de electrice din această țară. Cota de piață pentru vehiculele electrice în Germania a coborât la 13,5% în 2024, de la 18,4% în 2023.
CITEȘTE ȘI VIDEO Contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2A Ditrău - Grințieș, A8, a fost publicat în SEAPCele mai vândute mașini electrice din Germania, în 2024, au fost Tesla Model Y și Skoda Enyaq.
Începând din acest an, guvernul federal pregătise un act normativ care să permită companiilor să beneficieze de o subvenționare a achiziției de mașini electrice, însă instabilitatea politică ar putea să oprească acest program.