România avea 14 orașe cu transport prin tramvai, în 1990.
Astăzi au mai rămas doar 10.
În cinci orașe transportul cu tramvaiele a fost desființat, iar unul dintre orașe l-a reintrodus după 13 ani.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
- Unde circulau tramvaie, iar acum nu mai sunt? Brașovul a renunțat la tramvai în 2006, Constanța în 2008, Sibiu în 2011 și Botoșani în 1991. Reșița este singurul oraș care a adus din nou tramvaiul pe străzi, după 13 ani, arată un articol de pe Club Feroviar.

Dintre cele 10 orașe cu tramvaie, Ploieștiul stă cel mai rău, fiindcă nu a reușit să cumpere tramvaie noi, iar vârsta medie a parcului folosit în prezent este de aproape 50 de ani.
Directorul general al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag, a făcut o radiografie a transportului cu tramvaiul în orașele românești, la o conferință organizată de Club Feroviar. Neag este și președintele Uniunii Române de Transport Public (URTP).
Rețeaua totală de linii de tramvai din România are în momentul de față 285 km cale dublă și 219 km cale simplă.
Din total, 233 km sunt modernizați. Cât privește materialul rulant, pe șinele orașelor românești circulă în prezent 772 de tramvaie, dintre care 350 sunt noi. În tramvaie noi s-au făcut investiții în valoare totală de trei miliarde de lei, sumă comparabilă cu cea investită în modernizarea liniilor – 3,1 miliarde de lei.
La Revoluție, a arătat Liviu Neag, erau 14 orașe cu tramvai. În cinci dintre acestea modul de transport urban pe șine a fost desființat: Constanța, Brașov, Reșița, Sibiu și Botoșani.

Reșița este singurul oraș care a reintrodus tramvaiul, printr-un proiect de 110 milioane euro. Tramvaiele nu mai circulaseră din 2011, dar au revenit în decembrie 2024.
Linia de tramvai din Reșița are 8.3 km de cale dublă și 1.7 km cale simplă. Au fost cumpărate 13 tramvaie de la compania turcă Durmazlar, iar linia are 16 stații. O călătorie durează 30 de minute, iar tramvaiele vin la opt minute.
Oradea este un exemplu prin ideile de modernizare: nu a scos liniile de tramvai, ci chiar a extins rețeaua, iar acum se pregătește să ducă transportul urban pe șine la un alt nivel, cel de „tram tren”, fiindcă vor exista conexiuni între rețeaua feroviară și cea de tramvai.
Bugetul estimat al proiectului este de 998 milioane de lei fără TVA. Unul dintre beneficiile proiectului este îmbunătățirea conectivității între Oradea și zona metropolitană, mai exact reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 30%. Frecvența de transport va fi de 40 de perechi de trenuri/zi.
Principala provocare va fi alimentarea dublă (600 V curent continuu pentru tramvai, 25 kV curent alternativ pentru cale ferată). Se va utiliza infrastructura existentă, prin reabilitarea căii ferate pe o distanță de 19,12 km, vor fi construite linii noi cu o lungime de 4,24 km, plus câteva racorduri. Sistemul tram-tren necesită o conexiune între rețeaua de tramvai și cea feroviară.