Marca Audi are de recuperat diferențe importante în rezultatele sale financiare, după cum reiese din cifrele-cheie publicate de companie la doar o zi după ce a anunțat planul său de reducere a forței de muncă cu 7.500 de persoane.
Audi AG, subsidiară a VW Group, a anunțat o scădere a veniturilor, în 2024, de 5,3 miliarde de euro, pe fondul scăderii vânzărilor cu aproape 200.000 de unități, la un volum total de 1,7 milioane de vehicule și venituri totale de 64,5 miliarde euro.

Efectul de bulgăre de zăpadă al acestor scăderi s-a concretizat într-un profit operațional mai mic cu 3,3 miliarde euro, generat de creșterea totală a costurilor de producție.
Marja operațională a companiei, care include atât marca Audi, cât și mărcile de lux Lamborghini, Bentley și marca de motociclete Ducati, a coborât cu trei puncte procentuale, la 6%, un nivel foarte mic pentru greutatea pe care o au toate cele patru mărci. Și fluxul net de numerar a scăzut vizbil, de la 4,7 miliarde euro, la 3 miliarde euro.
Profitul net raportat de Audi AG, pentru 2024, a fost de 4,18 miliarde euro, mai mici cu 2 miliarde euro față de rezultatul din 2023.

„Schimbările economice globale și concurența internațională intensificată reprezintă provocări majore pentru Audi și industrie în ansamblu. Ne confruntăm cu această realitate cu curajul de a deschide noi baze și cu încredere în punctele noastre forte tradiționale”, a explicat CEO-ul Audi, Gernot Döllner, care a preluat conducerea companiei în urmă cu aproximativ doi ani.
Audi a negociat cu Consiliul Întreprinderii o eliminare a 7.500 de locuri de muncă indirecte, în următorii patru ani, concomitent cu prelungirea acordului de protecție a locurilor de muncă din producție, până în 2033.
Una dintre marile probleme ale mărcii Audi, care reprezintă cea mai consistentă parte a grupului de mărci Progresive din cadrul VW Group, este segmentul de vehicule electrice, care a scăzut cu 7,8%, în condițiile în care principalii rivali, BMW, au avut o creștere solidă pe acest segment.
Din totalul de 1,67 milioane de vehicule livrate, Audi a vândut doar 10% mașini complet electrice (164.480 unități), mult sub țintele anterioare.

Audi susține că se bazează pe cea mai tânără gamă de modele din segmentul premium și anticipează pentru 2025 o creștere a vânzărilor și veniturilor. Marca are o strategie bazată pe propulsia PHEV, cu care speră să recâștige clienții care nu au fost atrași de oferta de mașini electrice.
De asemenea, va lansa noile modele electrice din familia e-tron pe piețele principale, în special în SUA, unde mizează pe creștere a cotei de piață, și în China, unde urmează să lanseze modele special dezvoltate.
Cele două mărci de lux, Bentley și Lamborghini, au vândut anul trecut un număr aproape egal de mașini, puțin peste 10.000 de unități, dar evoluția a fost diferită, pentru că Bentley se confruntă cu o scădere a vânzărilor (-23%) în timp ce Lamborghini a crescut cu 5%. Marja operațională a fost la Bentley de 14%, în timp ce la Lamborghini s-a situat la un nivel dublu, 27%.