Italia. Persoanele care folosesc trotinete electrice sunt obligate prin lege să poarte cască și să dețină o asigurare, care să acopere posibila accidentare a pietonilor. Autoritățile încearcă, astfel, “să facă ordine în jungla de pe străzi”.
Parlamentul italian a votat noile norme miercuri, iar acestea vor intra în vigoare după ce le promulgă președintele. Ele au fost elaborate la inițiativa ministrul Transporturilor, Matteo Salvini, care a promis că se va ocupa de “jungla de pe străzi”, cu referire la ceea ce el a numit “comportament neglijent” al conducătorilor de trotinete, arată BiziDay.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Italia sunt disponibile aproximativ 55 de mii de trotinete electronice pentru închiriere, fiind considerată o metodă de transport prietenoasă cu mediul. De altfel, în ultima perioadă, datorită vremii frumoase și a numărului mare de turiști, acest domeniu a avut parte de o creștere, care însă s-a dovedit deranjantă pentru pietoni și nu numai. Trotinetele electrice sunt lăsate, adesea, pe trotuar, ceea ce blochează circulația, iar cei care le folosesc aleg de multe ori să meargă pe șosea, printre mașini, încurcând traficul.
Potrivit Istat, agenția națională de statistică din Italia, accidentele în care sunt implicate trotinetele electronice au crescut constant. Anul trecut, 21 de persoane au murit și 182 de pietoni au fost loviți, în urma accidentelor cu trotinete electrice, comparativ cu anul 2021, când nouă persoane au murit și 127 de pietoni au fost răniți. De asemenea, în aproximativ jumătate din accidente au fost implicați turiști sau imigranți care lucrează pentru firme de livrat mâncare.
Giorgio Cappello, șeful departamentului de afaceri publice al Bird Italy, firmă de trotinete electronice, avertizează că normele ar putea reduce cererea pentru cele 15 mii de trotinete ale companiei cu până la 70%. “Ca în toate industriile, dacă mediul de reglementare este ostil pentru companiile private, acestea pleacă”, a declarat Capello.
CITEȘTE ȘI LISTA Bugetul pe 2025 va include 235 de proiecte ce au nevoie pentru finalizare de 330 miliarde leiCompaniile care furnizează aceste servicii susțin că normele ar putea reduce utilizarea trotinetele electrice cu 25% până la 70%, din cauza provocărilor legate de furnizarea de căști. De altfel, despre acestea au argumentat că ar fi inutile în condițiile în care trotinetele nu depășesc 20 km/h.
Companiile din domeniu au subliniat că o altă problemă este modul în care sunt atașate căștile. Enrico Stefàno, un manager senior de politici publice pentru Lime, care operează 10 mii de trotinete în 12 orașe din Italia, a declarat că firma pe care o reprezintă poate să adauge câte o cască, la fiecare trotinetă electrică contra sumei de un euro. Cu toate acestea, a subliniat că utilizarea trotinetelor ar scădea cu aproximativ 25% din cauza căștilor, întrucât acestea ar fi ținte tentante pentru a fi furate sau deteriorate.