Autoritatea pentru siguranța traficului auto din SUA a afirmat, într-o scrisoare adresată Google, că sistemul de inteligență artificială folosit de mașinile autonome produse de companie poate fi considerat "șofer", conform legislației americane, transmite Reuters.
"Autoritatea pentru siguranța traficului va interpreta, în cazul mașinii descrise de Google, termenul de șofer ca fiind sistemul de conducere autonomă și nu un pasager al mașinii", se arată în scrisoarea menționată, publicată pe site-ul instituției.
Scrisoarea a venit ca răspuns la o solicitare formulată de Google. Afirmațiile incluse în aceasta nu au efecte legale imediate, dar deschid drumul către adoptarea autovehiculelor fără șofer uman, care este întârziată de cadrul legal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CITEȘTE ȘI Apple trebuie să plătească 625 milioane de dolari pentru încălcarea unor brevete
Lipsa unei legislații specifice, discuțiile privind aplicabilitatea legilor din domeniul auto în cazul mașinilor cu pilot automat și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.
Pe de altă parte, tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer - inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată - devin tot mai precise.
Mașinile autonome dezvoltate de Google au fost testate pe o distanță totală de aproape milioane de kilometri pe drumurile din SUA în cei peste șase ani de la demararea proiectului, timp în care au fost implicate în 17 incidente minore de trafic, potrivit companiei.