Întârzieri în livrarea de automobile noi în toată Europa, după ce Germania a schimbat, printr-un anunț din scurt, standardele de transport pe platforme. Din cauza greutății mai mari a mașinilor electrice, tirurile încărcate cu vehicule trebuie să le asigure suplimentar, iar adaptarea lor durează.
Germania a introdus noi standarde privind modul în care vehiculele sunt legate de remorcile care le transportă, iar transportatorii europeni de vehicule se confruntă cu costuri de sute de mii de euro necesare pentru implementare sau sunt pasibili de amenzi mari. Concret, transportatorii trebuie să implementeze curelele suplimentare, blocaje pentru roți mai eficiente și să consolideze șinele pe care se așează mașinile pe camioanele care le transportă, pentru a circula pe drumurile din Germania, arată BiziDay.
Asociația Inginerilor Germani (VDI), care a implementat regulile, spune că schimbările sunt necesare din cauza greutății crescute a vehiculelor electrice, în comparație cu cele convenționale, și a vechimii flotei de transportoare din Europa. Dar aceste reguli sunt un exemplu de birocrație cu care se confruntă companiile din Europa și care nu fac decât să încetinească economia blocului și dăunează competitivității globale, arată FT într-o analiză.
Standardele au fost stabilite de organismul german de inginerie VDI și sunt utilizate în toată Europa, datorită rolului de lider al Germaniei în lanțul de aprovizionare a producției de mașini și pentru că țara este principalul punct de tranzit pentru transportatorii de mașini care călătoresc din Europa de Est către porturile și piețele din Europa de Vest.
Un purtător de cuvânt al VDI a explicat pentru Financial Times că standardul anterior introdus în 2009 “nu mai reflectă starea actuală a [tehnologiei], mai ales având în vedere inovațiile de pe piața auto, iar regulile au fost ajustate pentru menținerea siguranței”. Impactul asupra transportatorilor variază de la costuri de instalare la timpi de încărcare mai mari, care ar afecta termenele deja strânse pentru cumpărătorii de mașini.
De asemenea, în funcție de designul remorcilor, unele companii ar putea fi nevoite să transporte mai puține mașini, reducând profiturile. Sectorul transporturilor auto abia dădea semne de redresare după încetinirea producției de vehicule post-Covid, ca urmare a penuriei de semiconductori.