Înmatriculările de autoturisme full electrice au scăzut în România

Înmatriculările de autoturisme full electrice au scăzut în România
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 iul 2024

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu 61,7%, în luna iunie a acestui an, față de aceeași perioadă din 2023, în timp ce mașinile „verzi” au consemnat o creștere de 27,4% și o cotă de piață de 20,4%, însă la autoturismele 100% electrice au scăzut abrupt, cu 46%, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate luni într-o conferință de presă.

Potrivit sursei citate, după evoluția importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creștere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu luna similară din anul anterior, respectiv cu 38% față de luna mai 2024, transmite Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
CFR Călători ne anunță la ce să ne așteptăm în tren pe caniculă CITEȘTE ȘI CFR Călători ne anunță la ce să ne așteptăm în tren pe caniculă
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51.3% (în creștere cu 93,7%), urmat de Clasa C – cu o cotă de 28% (+52,3%) și de Clasa B – cu o cotă de 14,9% (+48,3%).

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 71.2% față de perioada similară din 2023 și ajung, astfel, la o pondere de 66,9%.

Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acesta înregistrează o creștere de 88,4% și o cotă de 12,7% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a șase lună a anului 2024, o cotă de piață de 20,4%, care depășește cu 7,7 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.

VIDEO Bucureștiul pregătește deschiderea unui nou bulevard CITEȘTE ȘI VIDEO Bucureștiul pregătește deschiderea unui nou bulevard

De asemenea, autoturismele full electrice dețin o cotă de 4% din piață, în luna iunie a anului 2024, față de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piață de 2,8%, față de iunie anul trecut, când reprezentau 3.9%.

În luna iunie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring – cu 242 unități și o scădere de -66,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 (56 de unități, -33,3%) și Hyundai Kona (50 de unități).

La autoturismele Plug-in, în clasamentul primelor trei modele vândute, în perioada analizată, conduce Toyota RAV4 – cu 64 de unități și o creștere de 33,3%, apoi Ford Kuga (63 de unități, +10,5%) și Mercedes Benz GLC (38 de unități, +40,7%).

FOTO 300 de inspectori antifraudă efectuează controale în traficul rutier cu privire la aplicarea prevederilor RO e-Transport CITEȘTE ȘI FOTO 300 de inspectori antifraudă efectuează controale în traficul rutier cu privire la aplicarea prevederilor RO e-Transport

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla – cu 532 de unități, în creștere cu 147% față de iunie 2023. Pe pozițiile următoare se clasează Toyota Yaris Cross – cu 332 de unități și un plus de 78,5%, și Toyota Rav4 (313 unități, +133%).

În cazul vehiculelor comerciale ușoare și minibus, acestea consemnează, în iunie 2024, o creștere de 119% față de luna iunie 2023, dintre care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus un salt de 118%.

Ministru: De 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou, în România. Acum sunt în licitație 160. Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructură CITEȘTE ȘI Ministru: De 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou, în România. Acum sunt în licitație 160. Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructură

Totodată, vânzările de vehicule comerciale grele și bus au scăzut 1,5%, de la un an la altul. În această marjă, autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone plus autotractoarele), fără bus, înregistrează o creștere de 2,2%, în timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele consemnează o majorare de 1,2%.

viewscnt
Afla mai multe despre
autoturisme
apia