Piața auto din România reușește să salveze situația la începutul ultimului trimestru din an, odată cu primele înmatriculări ale autoturismelor cumpărate de români prin Programul Rabla. În octombrie, numărul mașinilor înregistrate a crescut discret, dar rămâne o scădere drastică la electrice.
România a înmatriculat în primele 10 luni ale acestui an 127.061 autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere de numai 4,05% față de anul trecut. Situația s-a redresat parțial în octombrie, datorită unui volum mare de mașini înmatriculate, 11.552 de unități, care corespunde perioadei ce survine livrărilor din ultima etapă Rabla demarată în septembrie. Creșterea din ultima lună a fost de numai 1,4%, comparativ cu octombrie 2023, dar este importantă pentru starea de spirit a jucătorilor din piață.
Veste cea mai proastă este cea referitoare la segmentul de mașini electrice, acolo unde Programul Rabla Plus nu a reușit să atragă la fel de mulți clienți ca în urmă cu un an, astfel că, după 10 luni, România a înmatriculat numai 7.943 de vehicule cu propulsie exclusiv electrică, corespunzător unei scăderi de 27%. Practic, toate creșterea pieței s-a bazat pe propulsiile hibride (cumulat hibrid și plug-in hibrid), cu un volum total de 48.322 de unități și un avans de 52%, după cum arată datele transmise de ACAROM.
Cele mai vândute mărci în acest an rămân Dacia, pe de o parte, cu 37.112 unități, și Toyota, de cealaltă parte, a mărcilor de import, cu 11.079 de unități. Pe celelalte locuri, cu volume apropiate, se mai află Hyundai, Skoda, Renault și VW.