Google ar fi renunțat la dezvoltarea unei mașini fără șofer sub marcă proprie, potrivit unor surse citate The Information. Compania ar fi decis să se reorienteze spre parteneriate cu producători auto tradiționali și plănuiește să lanseze, până la finele anului viitor, un serviciu de transport care să folosească mașini autonome.
Uber a lansat deja un serviciu de transport de persoane cu mașini autonome în orașul Pittsburgh din Statele Unite. Totuși, într-o primă fază, considerată de testare a serviciului, pasagerul nu va fi singur în mașină, ci alături de un mecanic, aflat pe scaunul șoferului, care nu va atinge însă volanul fără să fie necesar. Considerată de mulți specialiști o adevărată revoluție în transportul cu mașina, lansarea serviciului este deocamdată experimentală.
Responsabili pentru dicizia Google de a miza mai degrabă pe parteneriate cu constructori de mașini și pe servicii de transport ar fi Larry Page, CEO-ul Alphabet, și Ruth Porat, directorul financiar al companiei, care cred că dezvoltarea de la zero a unei mașini complet autonome, fără volan și pedale, este prea radicală. Astfel, mașinile la care Google va lucra împreună cu partenerii săi vor avea, în continuare, toate elemenrele automobilelor clasice, ceea ce va permite intervenția umană rapidă în cazul unor dificultăți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit surselor citate, un alt plan al gigantului american este transformarea Google X, divizia dedicată mașinilor autonome, într-o companie separată, mutarea ce ar urma să fi anunțată în curând de oficialii Alphabet. Google nu a comentat deocamdată informațiile apărute în presă.
În mai, Google a început o colaborare cu Fiat Chrysler pentru dezvoltarea a 100 de autovehicule autonome.
Mașinile autonome reprezintă, în prezent, o preocupare majoră a industriei auto și a companiilor din tehnologie, atrăgând giganți ca Ford, BMW, General Motors sau Google.
Google lucrează de peste șase ani la dezvoltarea unor mașini fără șofer. Modelele autonome dezvoltate de companie au fost testate până acum pe o distanță totală de circa 3,2 milioane de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii.