Giganții auto se confruntă cu unele alegeri dureroase în cursa pentru a evita amenzi uriașe în UE pentru emisiile vehiculelor

Giganții auto se confruntă cu unele alegeri dureroase în cursa pentru a evita amenzi uriașe în UE pentru emisiile vehiculelor
scris astăzi, 11:17

Producătorii auto din Europa se confruntă cu presiuni majore pentru a respecta noile ținte stricte privind emisiile impuse de Uniunea Europeană, însă soluțiile disponibile sunt costisitoare și provoacă dezbateri intense în industrie, relatează CNBC.

Începând cu 2025, UE va reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2 pe kilometru pentru vehiculele noi, cu 15% mai mic decât nivelul din 2021. Producătorii care depășesc aceste limite riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro, în contextul ambiției blocului comunitar de a atinge neutralitatea climatică până în 2050, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
 Animawings intră în concurență cu TAROM pe o nouă rută CITEȘTE ȘI Animawings intră în concurență cu TAROM pe o nouă rută

Potrivit lui Rico Luman, economist senior în transporturi și logistică la banca olandeză ING, majoritatea marilor producători auto europeni sunt departe de a respecta aceste ținte, fiind necesare măsuri urgente pentru a evita sancțiunile financiare.

Printre soluțiile propuse se numără promovarea vânzărilor de vehicule electrice (EV) prin modele mai accesibile, reducerea producției de motoare cu ardere internă în favoarea hibridele plug-in și a EV-urilor, dar și utilizarea mecanismului de ”pooling” al emisiilor. Acest mecanism presupune colaborarea între companii pentru a se conforma împreună normelor UE.

În prezent, doar Volvo, Tesla și câțiva producători chinezi se află în conformitate cu noile standarde. Stephen Reitman, director de cercetare auto europeană la Bernstein, a atras atenția că dependența de creditele verzi oferite de Tesla sau Volvo poate duce la un transfer financiar semnificativ către companii chineze, un aspect controversat pentru statele membre UE.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut Comisiei Europene măsuri urgente de relaxare a noilor reguli, iar cancelarul german Olaf Scholz a sugerat eliminarea amenzilor pentru nerespectarea standardelor. Cu toate acestea, Julia Poliscanova, director senior la Transport & Environment, susține că amânarea țintelor ar încetini tranziția industriei auto către electrificare, punând în pericol competitivitatea pe termen lung.

Pentru a aborda aceste probleme, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat lansarea unui dialog strategic privind viitorul industriei auto europene. Această inițiativă urmează să fie lansată oficial în această lună, având ca scop implementarea rapidă a măsurilor necesare pentru sprijinirea sectorului.

viewscnt
Afla mai multe despre
auto
amenzi
ue