Furnizorii Boeing se tem că greva prelungită de la producătorul de avioane le va afecta locurile de muncă

Furnizorii Boeing se tem că greva prelungită de la producătorul de avioane le va afecta locurile de muncă
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 11:16

Aproximativ 30.000 de lucrători în fabricile Boeing de pe Coasta de Vest a Statelor Unite au intrat în grevă pe 13 septembrie, oprind producția celor mai bine vândute programe 737 MAX și a celor mai vechi, 767 și 777, iar firmele din lanțul de aprovizionare al companiei nu știu cum ar putea păstra mii de lucrători care urmează să fie concediați în următoarele săptămâni, în timpul primei greve de la producătorul de avioane din ultimii 16 ani, transmite Reuters.

Din cei nouă furnizori contactați de Reuters, cinci au declarat că au început să trimită lucrători în concediu sau să opreascăinvestițiile.

Urmărește-ne și pe Google News
Volvo și alte firme importante cer Bruxelles-ului să respecte interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie CITEȘTE ȘI Volvo și alte firme importante cer Bruxelles-ului să respecte interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

O grevă separată la grupul aerospațial Textron evidențiază presiunile mai ample de pe piața muncii în industria aerospațială, scrie News.ro.

Greva de două săptămâni de la Boeing a forțat furnizorul aerospațial Pathfinder Manufacturing să concedieze 14 din cei 54 de angajați ai companiei, iar CEO-ul Dave Trader se teme că ar putea fi nevoie să trimită mai mulți acasă, dacă greva va continuă.

Pathfinder derulează un proiect pentru a atrage noi recruți în industria aerospațială și îi formează alături de muncitori calificați, la câțiva metri de fabrica de avioane Boeing Everett de lângă Seattle, cea mai mare clădire de producție din lume.

Pathfinder acoperă costurile alocațiilor de sănătate ale celor 14 lucrători pentru a ajuta la păstrarea acestora atunci când comenzile vor reveni.

”ÎI vrem înapoi și încercăm să le dăm acel morcov pentru a-i recupera”, a spus Trader.

Spre deosebire de alți CEO, Trader atrage și fonduri, deoarece Pathfinder combină munca contractuală plătită cu ”un Centrul de dezvoltare a forței de muncă”, nonprofit, unde elevii de liceu și adulții cu dizabilități din zona Puget Sound învață abilități aerospațiale de înaltă tehnologie.

Boeing a vizitat recent Pathfinder ca parte a unei inspecții de rutină.

Registrul Auto Român are chatbot. Ce poate face RAReș CITEȘTE ȘI Registrul Auto Român are chatbot. Ce poate face RAReș

”Cea mai mare îngrijorare a lor a fost când începem să facem aceste stand-by-uri (concedii), cât de ușor vom fi capabili să aducem oamenii înapoi”, a spus Trader.

Boeing a pus majoritatea personalului din administrație în concedii și a spus că va îngheța majoritatea comenzilor de piese, cu excepția avionului 787, fabricat în Carolina de Sud.

De asemenea, compania și furnizorii săi trec de o serie de crize, inclusiv o consemnare la sol a avioanelor MAX după două accidente mortale; o scădere globală a călătoriilor aeriene în timpul pandemiei; și o criză de calitate agravată de restricțiile de producție impuse Boeing de la desprinderea unui panou fix de ușă, în timpul zborului, în ianuarie.

Experții spun că Boeing este prins între nevoia presantă de a economisi bani acum și nevoia de a păstra capacitatea de a crește producția și de a genera numerar rapid după grevă.

Acest lucru ar însemna să cheltuie bani pe piese pentru a menține fabricile furnizorilor în funcțiune.

Până de curând, Boeing s-a angajat să preia cât mai mult inventar de la furnizori pentru a menține liniile de aprovizionare active. Dar capacitatea Boeing de a sprijini furnizorii se estompează.

Romgaz a atras 500 milioane euro din obligațiuni internaționale, cererea depășind 5,9 miliarde euro CITEȘTE ȘI Romgaz a atras 500 milioane euro din obligațiuni internaționale, cererea depășind 5,9 miliarde euro

Ratingul de credit al companiei se apropie de statutul de rerecomandat investițiilor, iar divizia sa de apărare a pierdut atât de mult cât a cîștigat.

Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat că greva va îngreuna stabilizarea lanțului său de aprovizionare.

Unii furnizori locali ai Boeing se pregătesc pentru a aproviziona Airbus, dar experții spun că acest lucru nu îi va ajuta imediat.

Un furnizor european a spus că durează în medie 18 luni pentru a intra într-un nou program Airbus, chiar dacă partenerii se cunosc.

Airbus a avut dificultăți la rîndul său să-și sporească producția pentru a profita de poticnirile Boeing. Pentru sute de mici furnizori din jurul Puget Sound, tulburările reflectă doar o pauză în războiul pentru competențe.

”După ce am văzut unele dintre celelalte greve, am văzut ce s-a întâmplat după terminarea grevei. La sfârșitul zilei, toată lumea va începe să angajeze ca nebunii, pentru că vor dori să crească”, a spus Trader.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
greva
avioane