Audi a învățat lecția, sau așa pare, și și-a pus bazele unor parteneriate solide în China pentru a dezvolta acolo mașinile de nouă generație, pe care nu a reușit să le dezvolte în Europa. În parteneriat cu SAIC, brandul german se pregătește să lanseze pe piață primul automobil dezvoltat exclusiv în China, relevă datele analizate de Profit.ro.
Audi E este numele primul automobil al mărcii care nu va purta pe grila frontală celebrele cercuri. Conceptul care are în locul celor patru cercuri numele mărcii, AUDI, a fost prezentat deja în această toamnă, însă acum apar informații despre lansarea versiunii de serie, una care ar trebui să relanseze vânzările acestei mărci, în segmentul electric.
Audi E a fost dezvoltată de germani în partenteriat cu SAIC, unul dintre producătorii chinezi care au cele mai avansate platforme și tehnologii destinate mașinilor electrice. Să amintim doar de modelul IM L6, care va oferi prima baterie semi-solidă și care a anunțat o autonomie de peste 1.000 de km.
Mașina are o platformă extrem de avansată, iar sistemele sale de asistență au dovedit că sunt capabile de performanțe care în urmă cu câțiva ani ar fi părut desprinse din filmele SF. Este deja celebru „testul elanului”, în care o mașini IM L6 a ocolit cu succes un obstacol apărut în cale fără intervenția șoferului.
Totul este posibil grație șasiului controlat digital, direcției inteligente pe patru roți, care permite inclusiv deplasarea laterală la viteze foarte mici, senzorilor cu lidar cu rază lungă și tehnologiei de conducere automatizată, bazată pe un cip NVIDIA Drive Orin, care controlează trei radare, 12 senzori cu ultrasunete, 11 camere HD și două unități GPS.
O bună parte din aceste tehnologii va fi regăsită pe viitorul Audi, iar vestea cea mare este că mașina va fi lansată chiar în vara anului 2025.
CITEȘTE ȘI DECIZIE ATENȚIE Guvernul a scos o zi liberăDatele privind performanțele, anunțate de constructor, vorbesc despre o tracțiune integrală, bazată pe două motoare electrice, cu o putere însumată de 764 CP, sursa de energie fiind o baterie de 100 kWh, care asigură o autonomie de 700 km.
Arhitectura este cea devenită standard pentru mașinile premium, pe 800 volți, în plus fiind preluate de la IM direcția pe toate cele patru roțile și suspensia pneumatică. Printre caracteristicile anunțate este și accelerația de la 0 la 100 km/h, de numai 3,6 secunde.
CITEȘTE ȘI FOTO Tesla va lansa în ianuarie noul Model YCu acest model, germanii speră în primul rând să recucerească piața chineză, care a fost cândva cea mai mare pentru brandul cu patru cercuri, așa cum a fost și pentru alți producători europeni, și care a întors spatele în ultimii ani, datorită performanțelor și calităților pe care mărcile locale le-au dovedit.
În acest moment, după cum dezvăluia presa chineză, Audi se află în fazele finale de testare, fiind publicate fotografii cu mașina camuflată. După cum arată imaginile, mașina și-a păstrat proporțiile și liniile arătate de concept, dar și numele AUDI, în locul siglei.
Alte elemente sesizate în pozele cu mașina camuflată sunt cele legate de utilizarea de camere video în loc de oglinzi laterale, prezența senzorilor Lidar pe acoperiș, mânerele ușilor ascunse și caroseria de tip shooting-brake.
Și dacă mai era vreun dubiu referitor la identitatea modelului camuflat fotografiat în trafic, lângă acesta se aflau nemascate mașinile de suport ale brandului IM Motors, aparținând SAIC. Este cea mai bună declarație făcută de Audi clienților săi, prin care le transmite clar informații despre originea tehnologiei de pe noul model.
CITEȘTE ȘI Ministrul Finanțelor are un mesaj către bugetari: Reorganizările instituționale vor duce la reducerea numărului de personal. Multe persoane se pot angaja în mediul privat!Din punct de vedere al dimensiunilor, viitorul Audi E va fi o mașină de clasă mare, segmentul E, având 4,87 metri lungime și 1,99 metri lățime, pe un ampatament de 2,95 metri. La interior, prezența unui ecran lat pe toată lungimea bordului completează nivelul de confort la care se așteaptă clienții din acest segment, așa cum o fac și alte detalii: finisaje de lemn și tapițeria de piele Nappa.