FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin

Auto/Transporturi   
FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin

BYD a lansat oficial pe piața din Europa SUV-ul de clasă B Atto 2, care intră astfel pe cel mai vândut segment al pieței din regiune. Atto 2 este mai mic și mai ieftin decât Atto 3, dar și review-urile sale nu sunt foarte prietenoase, fiind criticate în special sistemele de asistență.

Cel mai mare producător de automobile electrificate din lume, BYD, cu sediul în China, dar cu acționari celebri din SUA, își extinde prezența în Europa cu un nou model complet electric.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Tesla a deschis în România un nou Supercharger, la Buzău CITEȘTE ȘI FOTO Tesla a deschis în România un nou Supercharger, la Buzău

Este vorba despre Atto 2, un SUV de clasă B, care are în acest moment o concurență destul de slabă, în segmentul electric, dar o puternică piață dacă privim segmentul B-SUV în ansamblul lui.

Atto 2 are dimensiuni tipice pentru un SUV subcompact, cu 4,3 metri lungime, ceea ce înseamnă că se apropie de dimensiunile lui Duster. Designul său este unul destul de conservator, fără excese ori elemente care să-l scoată în evidență. Are în schimb o platformă recunoscută pentru tehnologiile pe care le folosește, e-Platform 3.0, utilizată de constructorul chinez și pe alte modele ale sale.

Soluția de propulsie aleasă pentru acest model, cel puțin cea anunțată la lansare, este formată dintr-o baterie de 45 kWh, de tip Blade, încorporată în caroserie, în planșeul mașinii. Autonomia declarată pentru această baterie este de 312 km, ceea ce limitează performanțele acestui model la nivelul segmentul de piață din care face parte.

VIDEO Incendiu la Théâtre des Champs-Élysées în plin spectacol CITEȘTE ȘI VIDEO Incendiu la Théâtre des Champs-Élysées în plin spectacol

O a doua baterie mai mică, de numai 32 kWh, cu o autonomia de sub 300 de km, vândută în China și pe alte piețe, ar urma să fie introdusă și în Europa ulterior, dar pentru moment aceasta nu a fost confirmată de reprezentanții BYD. Motorul care însoțește această baterie are 130 kW (174 CP), oferindu-i performanțe decente, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h de 7,9 secunde și o viteză maximă de 160 km/h, valori care, la greutatea de aproape 1,5 tone, sunt rezonabile.

BYD vorbește despre utilizarea de materiale și finisaje de calitate, eco-friendly, despre lumini LED în echiparea standard, dar și despre un interior cu două ecrane, între care cel central de mari dimensiuni.

Primele imagini confirmă, cel puțin la nivel aparent aceste descrieri, și anunță un competitor important pe segmentul B-SUV electric, unde Stellantis are cea mai puternică prezență, cu Citroen e-C3 Aircross, Opel Frontera, Peugeot e-2008, unde a fost lansat și Ford Puma Gen-E, dar unde sosește în acest an și Renault R4.

FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin

Prețul anunțat de BYD pentru piețele europene începe de la 29.900 euro, ceea ce înseamnă că nu va fi cel mai ieftin din segment.

ULTIMA ORĂ VIDEO Vicepreședintele american, mesaj legat și de România - Alegeri anulate doar pe baza unor suspiciuni slabe. Dacă credeți că democrația poate fi distrusă online, poate nu a fost puternică de la început. Dacă alergați de frica propriilor vo CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Vicepreședintele american, mesaj legat și de România - Alegeri anulate doar pe baza unor suspiciuni slabe. Dacă credeți că democrația poate fi distrusă online, poate nu a fost puternică de la început. Dacă alergați de frica propriilor vo

Pe de altă parte, Atto 2 a avut parte de unele review-uri critice deja, cele mai multe pornind de l tehnologiile de asistență care nu se dovedesc atât de eficiente pe cât sunt de lăudate de producător. În special cele de siguranță, care sunt obligatorii în Europa și care nu oferă reacțiile cerute, respectiv de frânare de urgență la iminența unui impact în diferite situații.

Cel mai dur avertisment a venit de la EuroNCAP, care a dat un scor „nerecomandat” modelului BYD, din cauza erorilor pe care le-a generat în funcționarea sistemelor de asistență. Cea mai gravă constatare a fost legată de reacția mașinii la lipsa de comenzi din partea șoferului, în timpul rulării, care în mod normal ar trebui să ducă la frânare și punerea mașinii în siguranță. „Lasă șoferul la mâna destinului”, au concluzionat atunci cei de la EuroNCAP”.

FOTO Schimbare radicală de strategie la VW: motoare noi pe benzină, de 2.0 litri, pe Tiguan, Passat și Tayron CITEȘTE ȘI FOTO Schimbare radicală de strategie la VW: motoare noi pe benzină, de 2.0 litri, pe Tiguan, Passat și Tayron

BYD Atto 2 ar putea fi adus în Europa și cu motorizare PHEV, dar nu există deocamdată nicio informație oficială în acest sens. Mașina este fabricată în China și va începe să fie livrată clienților din Europa în Aprilie. Reprezentanții companiei au spus că se ia în calcul producția într-una din viitoarele uzine, aflat în construcție, din Ungaria și Turcia, în acest fel urmând să fie evitată taxa de 17% datorată de companie la importurile din China, care se suprapune peste cea de 10% aplicată la toate bunurile importate în UE din China.

Pe piața din România nu există deocamdată oficial un importator, deși în toamna anului 2024 au apărut informații despre intrarea mărcii pe piață. Pe site-ul european al BYD nu există oficial România, pe lista de țări care vând modelele mărcii.

BYD Atto 2 ar putea fi modelul care să marcheze extinderea mărcii pe piața europeană de la un importator de nișă la un producător de volum, mai ales dacă acesta va fi fabricat în UE. Anul trecut, BYD a vândut în Europa aproape 50.000 de vehicule, o creștere de peste trei ori față de anul anterior.

FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin
viewscnt
Afla mai multe despre
byd
atto 2
euroncap
masini electrice ieftine