Europenii așteaptă mașinile electrice de 25.000 de euro, dar prețul pe care sunt dispuși să-l plătească este mai mic

Europenii așteaptă mașinile electrice de 25.000 de euro, dar prețul pe care sunt dispuși să-l plătească este mai mic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris astăzi, 15:00

Un studiu realizat de organizația Transport & Environment având ca subiect piața de automobile electrice din Europa arată că europenii nu au întors spatele mașinilor cu baterii, dar așteaptă prețuri mult mai mici decât cele din prezent. În acest timp, prețul mediu al unui vehicul cu baterii în Europa a crescut, paradoxal, în loc să scadă.

Mai mulți constructori de automobile electrice, dacă nu chiar toți, au anunțat reduceri de prețuri pentru actuala gamă de automobile electrice, iar o bună parte dintre aceștia au în pregătire viitoare modele care vor veni deja cu prețuri mult mai mici.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Bucureștiul are un nou bulevard, primul construit de la zero după 1989. Cum arată CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Bucureștiul are un nou bulevard, primul construit de la zero după 1989. Cum arată
Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Este o tendință firească, susținută de scăderea din ultimele cel puțin 4 – 5 luni a cererii pentru mașini cu propulsie exclusiv electrică.

În același timp, realitatea din showroom-uri arată exact contrariul: prețul mediu al unui automobil electric a crescut în 2024. Dacă în 2020 prețul mediu (fără taxe) era de aproximativ 40.000 de euro, în acest moment cifrele statistice arată că prețul mediu a ajuns la 45.000 de euro, adică cu 11% mai mult și tendința merge către 50.000 de euro, la finalul acestui an.

TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii către două orașe apropiate României CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii către două orașe apropiate României

Motivul principal nu este scumpirea mașinilor existente, pentru că acestea chiar s-au ieftinit în multe cazuri, ci lansarea într-un volum foarte mare de modele din clasele superioare, SUV-uri și limuzine, care sunt mai scumpe. Acestea au urcat de la o pondere de 28% până la 64% în 2024, în ofertele constructorilor. Există și unele mărci, potrivit datelor T&E, care au scumpit chiar și cu 50% mașinile electrice, dar acestea sunt prin excelență mărcile premium, BMW sau Mercedes, care țin pasul cu cererea clienților lor.

Vestea proastă pentru companiile auto este că o creștere a vânzărilor nu va putea fi făcută pe scară largă dacă nu vor reuși să lanseze mașini tot mai ieftine.

FOTO Cum vor arăta stațiile de pe linia de metrou Eroilor - Piața Iancului, inclusiv la Cișmigiu și Universitate CITEȘTE ȘI FOTO Cum vor arăta stațiile de pe linia de metrou Eroilor - Piața Iancului, inclusiv la Cișmigiu și Universitate

Un studiu realizat de Comisia Europeană a evidențiat că 57% dintre europeni sunt gata să cumpere o mașină electrică, dacă ar avea un preț comparabil cu mașinile cu motoare termice.

Pe de altă parte, un alt sondaj realizat de T&E a evidențiat că 35% dintre cumpărătorii de mașini noi sunt dispuși să aleagă o mașină electrică în 2025, dacă vor avea la dipoziție mașini cu prețuri de 25.000 euro. Realitatea este și mai dură, potrivit unui alt sondaj comandat de Comisia Europeană, care arată că prețul la care acceptă să cumpere o mașină electrică, indiferent de starea ei, nouă sau rulată, este de 20.000 de euro.

FOTO Tractorul MadeInRo - RURIS Craiova reconfirmă: lansează o fabrică pentru un tractor românesc. \ CITEȘTE ȘI FOTO Tractorul MadeInRo - RURIS Craiova reconfirmă: lansează o fabrică pentru un tractor românesc. "Dăm o nouă viață fostei fabrici MAT Craiova!"

În acest moment, analiștii constată că prețul bateriilor începe să nu mai fie o problemă, având în vedere că el a scăzut în ultimii 4 ani cu 33%, până la 151 de dolari/kWh, cu valori și mai scăzute pe piața din China.

Lansarea de mașini electrice accesibile mai întârzie însă, din cauza startului extrem de întârziat pe care l-au dat constructorii auto modelelor accesibile.

Strategia lor s-a bazat foarte mult pe o cerere foarte mare, mai ales în segmentele mari, scumpe, acolo unde cumpărătorii își permit o mașină electrice, dar contextul a dat peste cap și cele mai atente calcule, pentru că viteza de adoptare a propulsiei electrice în segmentele superioare a încetinit mai mult decât așteptările.

Abia în 2023, constructorii auto au realizat că cel mai important segment al cumpărătorilor vrea mașini ieftine, cu autonomii mai mari.

Noile Duster și Spring primesc software Aptoide de la unul dintre cei mai mari producători de tehnologie auto. Peste 200 de aplicații disponibile gratuit CITEȘTE ȘI Noile Duster și Spring primesc software Aptoide de la unul dintre cei mai mari producători de tehnologie auto. Peste 200 de aplicații disponibile gratuit

Primele mașini electrice accesibile vor fi gata de lansare doar în circa 3 – 4 ani de la startul proiectelor, adică în 2026 – 2027, astfel că, până atunci, constructorii vor fi nevoiți să mai ieftinească mașinile existente, până la limita reducerii profiturilor la zero.

Acest lucru ar putea fi ales pentru a combate posibilele amenzi ale Comsiei Europene, în cazul depășirilor emisiilor de CO2, și nu poate fi făcut decât prin vânzări accelerate de mașini electrice.

Ceapa dispare din meniuri Burger King, Taco Bell, KFC și Pizza Hut din America CITEȘTE ȘI Ceapa dispare din meniuri Burger King, Taco Bell, KFC și Pizza Hut din America

Analiștii de la Transport & Environment spun că anul viitor vom ajunge ca 20 – 24% din piața auto să fie ocupată de mașini electrice, având deja în pregătire 12 modele noi cu prețuri sub 25.000 de euro.

T&E se așteaptă că vehiculele electrice vor reprezenta 20-24% din piață anul viitor și vor continua să crească, mulțumită parțial unui val de 12 noi modele electrice cu prețuri sub 25.000 de euro, care urmează să sosească în următorii ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
preturi masini electrice
masina electrica 25.000 euro