Circa două treimi (64%) dintre cumpărătorii europeni de vehicule de lux intenționează să achiziționeze prima lor mașină electrică, în următoarele 12 luni, însă experiența încărcării și autonomia rămân principalele obstacole în calea adopției acestui tip de autovehicule, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate.
Conform specialiștilor Boston Consulting Group (BCG), din totalul celor 38% consumatori din segmentul de lux care iau în calcul să-și cumpere un automobil de peste 80.000 de euro, în următorul an, circa două treimi (64%) ar opta pentru un vehicul electric în locul unuia cu motor cu combustie internă, dacă modelele ar oferi specificații comparabile, transmite Agerpres.
În același timp, 46% dintre respondenți s-au declarat preocupați de lipsa stațiilor de încărcare rapidă, de timpii lungi de așteptare și de costul instalării încărcătoarelor private.
CITEȘTE ȘI Parc fotovoltaic în România pe locul unei foste gropi de gunoiDe asemenea, autonomia mașinilor electrice reprezintă o altă preocupare pentru 44% dintre cei chestionați, în special în ceea ce privește predictibilitatea bateriei și performanța acesteia în condiții de frig. Cu toate acestea, aceste griji scad semnificativ în rândul celor care au condus deja un vehicul electric cu baterie, respectiv cu 24% – în cazul timpului de încărcare, și cu 34% în ceea ce privește autonomia.
Studiul „Europe’s High-End Buyers Rethink EV Ownership” se bazează pe un sondaj realizat pe un eșantion de peste 5.000 de cumpărători potențiali de automobile din cinci mari piețe europene – Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania. Dintre aceștia, 20% fac parte din segmentele de preț premium plus și lux.
Boston Consulting Group colaborează cu lideri din afaceri și societate pentru a aborda cele mai importante provocări și a captura cele mai mari oportunități.