Dacia are în Franța prima scădere anuală a vânzărilor, după mulți ani de creșteri. Duster - cel mai vândut SUV

Dacia are în Franța prima scădere anuală a vânzărilor, după mulți ani de creșteri. Duster - cel mai vândut SUV
scris marţi, 07:00

Pe o piață aflată în derivă, care a încheiat anul pe minus, brandul Dacia a fost afectat în Franța de evoluția nefericită a modelului electric Spring și a scăzut cu câteva procente importante, chiar dacă lansarea Duster s-a dovedit un succes important, relevă datele analizate de Profit.ro.

Piața de automobile din Franța a crescut cu numai 1,47%, în decembrie, putând fi considerată mai degrabă o stagnare a cererii, în condițiile în care vânzările pe întreg anul 2024 au scăzut cu 3,17%, la 1,7 milioane de autoturisme, la care se adaugă 381.000 de LCV-uri.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Austriecii de la PORR, la un pas de a străpunge tunelul Daniela

În acest context nefavorabil, Dacia a încheiat luna decembrie cu un volum de 15.104 autoturisme înmatriculate în ultima lună a anului 2024, reprezentând o creștere de 12 procente față de decembrie 2023, reușind să limiteze astfel rezultatul pe întreg anul, care a însemnat 144.979 autoturisme înmatriculate, un volum care a marcat o scădere de 7,3% față de 2023, prima după mai mulți ani de creștere pentru brandul românesc.

Cota de piață a Dacia s-a micșorat corespunzător cu câteva zecimi, la 8,43%. Cu aceste cifre, Dacia a rămas a treia marcă din Franța, după Renault și Peugeot, pe segmentul de autoturisme, depășind în continuare Citroen (scădere de 11,4%).

VIDEO ANUNȚ Când va fi gata Centura București Sud CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Când va fi gata Centura București Sud

Mai mult, pe segmentul de clienți privați, Dacia a încheiat anul 2024 pe locul al doilea, cu 119.230 de unități și o cotă de piață de 14,6%. În acest subsegment, Dacia este lider cu trei dintre modelele sale, respectiv Sandero, Duster și Jogger.

Sandero a rămas vedeta Dacia din Franța, cu un volum vândut de 75.978 vehicule, cu 10% mai multe decât în urmă cu un an, rezultat care plasează modelul românesc pe locul al treilea în topul vânzărilor, după Renault Clio și Peugeot 208.

Duster a avut un an special, având în vedere că schimbarea de generație a adus pe piață ambele modele, însă cel mai important este faptul că Duster 2 + Duster 3 au însumat vânzări de 41.886 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 50% față de anul anterior. Dintre acestea, 23.511 au fost mașini Duster 3, care s-a clasat pe locul 13 în topul vânzărilor.

Cu ambele generații, Duster a fost în 2024 cel mai vândut SUV din Franța.

CONFIRMARE Dacia Bigster, mai ieftin cu 1.000 de euro față de prețurile de listă CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Dacia Bigster, mai ieftin cu 1.000 de euro față de prețurile de listă

Și Jogger a fost lider pe segmentul de clienți privați, chiar dacă a înregistrat o scădere de 11,7%, cu 21.969 unități vândute.

Cel mai slab vândut a fost, așa cum era de așteptat, Spring, care a fost afectat de schimbarea de legislație, fiind eliminat de pe lista mașinilor electrice subvenționate de stat. În plus, schimbarea de generație a lăsat mașina fără livrări timp de cel puțin trei luni.

În acest condiții, Spring a vândut doar 5.144 unități, cu 82% mai puține față de 2023, când se număra printre cele mai vândute mașini electrice din Franța.

China: Vânzările de automobile electrice și hibride urcă puternic CITEȘTE ȘI China: Vânzările de automobile electrice și hibride urcă puternic

Dacia speră la un reviriment al vânzărilor, bazat pe o gamă completă, inclusiv pentru Duster și Spring, dar și cu un nou SUV în gamă, Bigster, care va fi lansat pe piață în luna martie.

Franța este cea mai mare piață a mărcii Dacia, aici fiind vândute anual aproximativ un sfert din toate mașinile produse și vândute de marca românească la nivel global.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
spring