Bulgaria și România ocupă primele două locuri la cel mai periculos șofat din UE

Auto/Transporturi   
Bulgaria și România ocupă primele două locuri la cel mai periculos șofat din UE

Bulgaria ocupă primul loc în ceea ce privește cel mai periculos șofat din Europa. Acest lucru este arătat de cele mai recente date de la Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor. Clasamentul include și țările vecine – România și Serbia, precum și Letonia și Croația. În 2023, Bulgaria a înregistrat 526 de decese – cu 79% mai mult decât media UE., potrivit Rador Radio România.

„Ca un caz neobișnuit, am văzut o persoană conducând o mașină cu o alcoolemie de peste 7 la mie în sânge, un om dependent de alcool”, a spus avocata Silvia Petkova, relatează NOVA. Potrivit acesteia, principalele cauze ale accidentelor grave sunt viteza excesivă și acțiunile incorecte ale șoferului. „Există și o semnalizare contradictorie pe indicatoarele și marcajele rutiere, ceea ce îi poate deruta și mai mult pe șoferi”, a adăugat ea.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Stadiul fizic pe Lotul 2 al Autostrăzii A7 Focșani-Bacău este de 42%. Când s-ar putea circula CITEȘTE ȘI VIDEO Stadiul fizic pe Lotul 2 al Autostrăzii A7 Focșani-Bacău este de 42%. Când s-ar putea circula

„Nu cred că sunt necesare modificări legislative”. În ultimii 20 de ani, am observat o creștere a cuantumului pedepselor pentru infracțiunile rutiere, dar observăm și o creștere a numărului de accidente și de victime. „Pedepsele pentru șoferii vinovați sunt corecte și adecvate”, a spus avocata Petkova.

„Drumurile nu sunt în stare bună, pantele de la curbe sunt inversate și sunt gropi chiar și pe autostrăzi”, a spus un șofer. „Mulți oameni nu au experiență pentru a șofa în condiții meteorologice severe sau pe o autostradă cu viteză mare”, a spus un alt șofer.

Principalele motive pentru care Bulgaria se află în fruntea clasamentului negativ privind traficul rutier sunt viteza, nefolosirea centurilor de siguranță și conducerea în stare de ebrietate. Expertul auto Rumen Dunev confirmă și el acest lucru. Potrivit acestuia, există o problemă și legat de starea tehnică a mașinilor.

„Parcul auto din Bulgaria are peste 17 ani și o mare parte dintre mașini nu au sistem de asistență pentru șofer, ceea ce crește riscurile pe șosea”. „În țările europene, mașinile îl sprijină și asistă pe șofer”, a spus Rumen Dunev.

După Bulgaria, în clasament sunt vecinele sale, România și Serbia, precum și Letonia și Croația.

„Întotdeauna am spus că tot comportamentul șoferilor pe șosea este o oglindă a vieții lor”. Având în vedere că suntem una dintre cele mai sărace țări din Uniunea Europeană, oamenii sunt în mod constant presați de toate tipurile de austeritate și de privațiuni. „Acest lucru se reflectă pe șosele, uneori sub formă de agresiune”, a spus Dunev.

Potrivit expertului, digitalizarea instruirii șoferilor și controalele rutiere regulate sunt soluția.

Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut anul trecut CITEȘTE ȘI Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut anul trecut

Astfel, șoferii noi care se înscriu la cursurile de conducere vor face 100% orele din program. Fiecare al treilea accident implică un camion greu. Asociația Experților Tehnici Auto a înaintat o propunere de înființare a unui organism de control care să poată acoperi întregul transport, a spus fostul pilot de curse. Potrivit acestuia, oamenii ar trebui să fie mai atenți la volan, să respecte restricțiile și să conducă cu o viteză adecvată atunci când este necesar.

Dacă procesul de instruire a condusului va fi digitalizat, va fi sigur că șoferul a finalizat toate lecțiile de șofat. Datorită noilor cerințe, prețurile cursurilor de conducere este de așteptat să crească la 2.000 de leva (circa 1000 de euro – n.trad.).

viewscnt
Afla mai multe despre
soferi
romania
bulgaria