Audi, BMW și Mercedes au anunțat vânzările pentru 2024, cu evoluții negative față nivelurile de anul trecut. BMW a reușit să-și păstreze locul 1 în lume între mărcile premium, dar Audi a fost depășită în premieră de Tesla.
Grupul BMW a vândut anul trecut 2,4 milioane de automobile, ceea ce înseamnă că rezultatul este cu patru procente sub cel înregistrat în urmă cu un an.
Scăderea a fost generată în principal de marca BMW, care a raportat 2,2 milioane de vehicule vândute, cu 2,3% mai puține decât în 2023, la finalul trimestrului 4 care a adus un declin de 2,4%. Și celelalte mărci ale grupului au scăzut, dar volumele lor au fost mai mici iar impactul asupra rezultatului final, mai redus.
MINI a vândut 244.915 vehicule, cu 17% mai puține, iar Rolls Royce a înregistrat un volum total de 5.712 vehicule vândute, cu 5,3% mai puține decât în urmă cu un an.
Vânzările electrice ale grupului BMW au crescut însă, confirmând faptul că cererea clienților mărcii BMW pentru mașinile complet electrice este tot mai mare. Cu un total de 132.542 de mașini complet electrice, grupul german a reușit un avans de 13,5% față de anul trecut, în timp ce motorizările electrificate (inclusiv PHEV) au crescut cu 4,8%, la 184.095 unități.
Cu aceste cifre, BMW a rămas liderul incontestabil al pieței globale de autovehicule premium, depășind și în 2024 principalii rivali, Audi și Mercedes.
Audi a raportat vânzări totale de 1,7 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 12 procente față de cifrele din 2023. Din totalul vânzărilor, 164.000 de vehicule au fost complet electrice, iar volumul plasează marca din Ingolstadt pe locul al doilea între mărcile premium germane, pe segmentul electric.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, pe locul 2 în Italia în topul celor mai bine vândute mașiniScăderile de vânzări ale Audi s-au înregistrat pe toate piețele majore, subliniind faptul că strategia de modele și activitățile specifice de marketing au fost cele care au stat în spatele rezultatului general.
Cea mai mare scădere a fost cauzată de piața de origine, Germania, unde Audi a vândut cu 21,3% mai puține mașini (198.342 unități, cu peste 50.000 sub nivelul din 2023). De asemenea, în China (-11%) și în America de Nord (-13%), declinul a fost substanțial.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Dacia Bigster, mai ieftin cu 1.000 de euro față de prețurile de listăCa urmare a acestui rezultat, Audi a fost depășită pentru prima dată de Tesla, la vânzările total, compania americană anunțând un volum total vândut în 2024 de 1,78 milioane de vehicule. Chiar dacă și Tesla a înregistrat un ușor declin față de anul anterior, scăderea Audi a fost suficient de mare pentru a le permite americanilor să devină al treilea cel mai mare producător de mașini premium din lume.
Mercedes-Benz a vândut 1,9 milioane de autoturisme, la care se adaugă alte aproape 400.000 de vehicule comerciale ușoare. Vânzările Mercedes au fost mai mici cu trei procente față de cele din 2023. În același timp, marca Mercedes a vândut 204.600 automobile cu propulsie exclusiv electrice, ceea ce o poziționează pe primul loc între cele trei mărci germane, dar mult în urma celor de la Tesla.