Alte două mărci auto vor cumpăra credite de carbon de la Tesla în Europa pentru a scăpa de amenzi. Compania lui Elon Musk câștigă miliarde de dolari din aceste tranzacții

Auto/Transporturi   
Alte două mărci auto vor cumpăra credite de carbon de la Tesla în Europa pentru a scăpa de amenzi. Compania lui Elon Musk câștigă miliarde de dolari din aceste tranzacții

Asocierea inițiată de Tesla împreună cu Ford, Stellantis și trei companii japoneze, în vederea compensării emisiilor de CO2 în Uniunea Europeană, în vederea atingerii noilor ținte de emisii, va include și Honda și Suzuki, cele mai noi membre al asocierii.

Comisia Europeană a publicat documentele prin care anunță pool-urile din industria auto care au cerut aprobare astfel încât să raporteze împreună emisiile de CO2 ale flotelor. Cu ajutorul acestor parteneriate (pool), mărcile care au emisii ridicate pot scăpa de amenzile usturătoare cumpărând practic credite de carbon, adică punându-și emisiile într-un singur „bazin” împreună cu mărci electrice, cum este Tesla.

Urmărește-ne și pe Google News
Taxe vamale americane: Tokyo are în vedere măsuri de retorsiune CITEȘTE ȘI Taxe vamale americane: Tokyo are în vedere măsuri de retorsiune
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Primele parteneriate anunțate în acest an au în centru Tesla și Geely, ca mărci cu emisii reduse, în jurul lor adunându-se mărcile care nu au reușit să-și revizuiască gama de motorizări și depășesc astfel vânzările care le-ar permite să scape de amenzi.

Tesla anunțase deja Comisia Europeană că face un pool împreună cu Ford, Stellantis, Toyota, Mazda și Subaru. Acum, acestor companii li se alătură și Honda și Suzuki, care au nevoie să-și acopere diferențele de emisii pe care estimează că le vor produce în plus față de ținta stabilită de UE.

Un al doilea parteneriat anunțat a fost cel al grupului Geely, care are vânzări electrice și PHEV atât de la Volvo, cât și de la mărcile chinezești Polestar, Lynk&Co și altele, plus Smart, un brand al Mercedes produs de Geely. De altfel, Mercedes-Benz s-a alăturat acestui pool.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Puma Gen-E, produs la Craiova CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Preț special pentru modelul electric Puma Gen-E, produs la Craiova

Celelalte companii din Europa nu intenționează să participe în astfel de parteneriate, altele decât cele din care fac parte mărcile grupurilor în sine. Renault, de exemplu, va raporta emisiile împreună cu Dacia și Alpine, dar și cu Nissan și Mitsubishi. Volkswagen va avea laolaltă toate mărcile grupului, dar este posibil să li se alăture și Xpeng, o marcă din China în care compania chineză a cumpărat un pachet minoritar.

Tesla a făcut o adevărată avere din vânzarea de credite de carbon, doar în trimestrul patru din 2024 având venituri din această operațiune de aproape 700 milioane dolari.

Suma a depășit un sfert din veniturile Tesla din intervalul menționat. Pe întreg anul 2024, creditele de carbon au generat Tesla venituri de 2,76 miliarde dolari, cu circa un miliard de dolari în plus față de 2023.

Începând din 2017, an în care Tesla și-a pus la dispoziție mașinile vândute, cu emisii zero, pentru mărcile cu motoare cu combustie, compania americană a câștigat peste 10 miliarde de dolari, după cum reiese din bilanțurile publicate de Tesla.

EXCLUSIV FOTO Cu cine negociază România salvarea Șantierului din Mangalia. Investitorul-surpriză anunțat astăzi CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Cu cine negociază România salvarea Șantierului din Mangalia. Investitorul-surpriză anunțat astăzi

Tranzacțiile cu aceste credite de CO2 se fac și pentru piața din SUA, nu doar în Europa, în baza legislației care reglementează emisiile.

În Europa, Comisia Europeană a înăsprit nivelul de CO2 permis unei companii auto, începând din 2025, ținta stabilită cu foarte mult timp înainte și cunoscută de constructorii auto fiind de 93,6 grame/km în medie pentru fiecare vehicul vândut. Orice depășire cu un gram se penalizează cu o amendă de 95 de cenți.

Valoarea amenzii totale se calculează prin înmulțirea valorii depășite cu volumul de vehicule vândute până pe 31 decembrie.

Reprezentanții industriei auto din Europa au avertizat că scăderea neașteptată a pieței de vehicule electrice, care compensează vânzările de mașini cu combustie, va conduce la amenzi uriașe, ce se pot ridica la 15 miliarde euro.

FOTO Scanare moderne cu raze X la cel mai mare birou vamal al României la granița cu Ucraina CITEȘTE ȘI FOTO Scanare moderne cu raze X la cel mai mare birou vamal al României la granița cu Ucraina

În urma negocierilor cu industria auto, Comsia Europeană a acceptat să relaxeze procedurile de măsurare și penalizare. În consecință, țintele anuale nu se schimbă, dar se vor calcula ca o medie pe următorii trei ani.

În acest fel, dacă o companie ratează în 2025 ținta de emisii, va putea să recupereze în următorii doi ani, prin vânzări intensificate ale mașinilor electrice și prin scăderea masivă a emisiilor pe mașinile cu combustie.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
credite carbon
stellantis
toyota
masini electrice