EXCLUSIV Primele date oficiale în cazul Genius: 147 turiști afectați și pagube de 136.000 de euro. Ce explicații au acționarii agenției

EXCLUSIV Primele date oficiale în cazul Genius: 147 turiști afectați și pagube de 136.000 de euro. Ce explicații au acționarii agenției
scris 24 aug 2016

Pentru prima oară în cele 10 zile de când au intrat în colaps, lăsând turiștii fără vacanțe și fără bani, reprezentanții agenției Genius Travel au dat explicații autorităților. Administratorul agenției a prezentat o listă din care rezultă că sunt 147 de turiști afectați și pagube de 136.000 de euro. Mâine, agenția își depune la judecătorie dosarul prin care își cere insolvența.

În a doua parte a zilei de astăzi, administratorul și acționarul majoritar al Genius Travel, Ionuț Costea, a venit la sediul Autorității Naționale pentru Turism (ANT), după ce Autoritatea încercase în ultima săptămână, fără succes, să ia legătura cu reprezentanții firmei. Inspectorii ANT și cei ai Autorității pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la sediile agenției găsiseră același lucru ca și turiștii păgubiți: uși încuiate și niciun reprezentant al firmei care să le explice ce s-a întâmplat.

Urmărește-ne și pe Google News

Ionuț Costea deține 80% din firmă, iar restul participațiilor îi aparțin lui Bogdan Ștefan.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Costea a venit cu documente oficale, contracte și cu lista turiștilor păgubiți, rămași fără vacanțe, precum și cu sumele pe care agenția nu le-a mai putut acoperi: 147 de turiști, în termen juridic persoane fizice cu servicii neprestate, și pagube de aproximativ 136.000 de euro. Agenția a fost sancționată și i s-a retras licența de funcționare.

"Am terminat controlul pe actele oficiale ale Genius și o să anunț Poliția și ANPC-ul că i-am găsit", a declarat pentru Profit.ro George Borună, directorul general al Direcției Generale de Control și Autorizare din cadrul Autorității Naționale pentru Turism (ANT).

Ce se ascunde în spatele cazului Genius Travel? CITEȘTE ȘI Ce se ascunde în spatele cazului Genius Travel?

Ieri, Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) ceruse, într-o întâlnire cu reprezentanți ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), ANT și ANPC, un tabel cu turiștii păgubiți, oferindu-se să le acorde gratuit tuturor acestora vacanțe în România, însă nicio instituție nu avea la momentul respectiv o asemenea listă. Nici Ionuț Costea și nici Bogdan Ștefan nu au putut fi găsiți de autorități până astăzi și cu atât mai puțin de turiști, motiv pentru care Borună va anunța acum Poliția și ANPC că a luat legătura cu aceștia.

Costea le-a explicat azi celor de la ANT că nu a fost un caz "de țeapă", ci de blocaj de cash

El a povestit că a avut de plătit niște furnizori și a descoperit că nu mai au bani în cont, iar acum fac cercetări să vadă unde au dispărut banii. "Acționarul majoritar este creditor al firmei cu 800.000 de lei, după declarațiile lui. Asociatul majoritar nu își poate explica ce s-a întâmplat și pentru asta a angajat o firmă de audit extern să vină și să verifice", afirmă Borună.

Costea i-a mai spus că s-au ascuns pentru că au lucrat la partea de documente și imediat, în zilele următoare, au început să primească telefoane și email-uri de amenințare. Au preferat să nu mai apară pe nicăieri până nu găsesc o cale de rezolvare, iar acum se pare că vor trece la fapte. Costea a explicat că au lucrat la dosarul de insolvență, pentru că trebuia să pregătească toate documentele pentru a le depune la judecătorie. "Mâine dimineață, la prima oră, se duc să-și depună dosarul pentru insolvență", spune directorul din ANT.

EXCLUSIV Cazul Genius Travel schimbă piața: Limita polițelor de asigurare urcă de 5 ori, agențiile nu mai pot cheltui banii clienților pe salarii și utilități CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cazul Genius Travel schimbă piața: Limita polițelor de asigurare urcă de 5 ori, agențiile nu mai pot cheltui banii clienților pe salarii și utilități

Administratorul Genius a mai povestit că, în tot acest timp, au purtat negocieri cu diferiți turoperatori din industrie, dar au găsit înțelegere doar la Paradis Vacanțe de Vis, care a preluat turiștii de pe litoralul românesc și le-a oferit vacanțele pe care turiștii le plătiseră la Marea Neagră, dar Genius nu reușise să le mai onoreze.

Borună a aflat că "se pare" că și TUI Travel Center încearcă să le ofere niște pachete. "Cu cei din Turcia (Calypso, proprietarul Prestige - n.r.) au purtat discuții, dar fără succes, iar partenerul lor din Bulgaria le-ar fi acceptat o parte din turiști. Turcii au negociat preluarea agenției, dar nu s-au dus până la capăt", a mai spus Borună.

Profit.ro a citat azi surse din turism care susțin că cei de la Genius au negociat în urmă cu o săptămână până luni seara să fie preluați, iar cele mai intense negocieri le-au purtat cu Prestige Tour, principala firmă pentru care au vândut bilete. "O sumă importantă de bani le-o datorează lor", au adăugat sursele. Contactată de Profit.ro, Elena Anghel, directorul general al Prestige Tour, a spus că nu dorește să comenteze aceste afirmații.

Pe de altă parte, s-a vehiculat și că Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines și al TUI Travel Center, a încercat să preia firma în contul datoriilor, dar omul de afaceri a negat acest lucru. "Cine să ia o firmă care de cinci zile e în presă doar că dă țepe? Firma nu are nimic, niciun asset. Au un nume, un brand la care au muncit niște ani și care s-a terfelit. Dacă se purtau discuții înainte de terfeleală, da, bineînțeles, îmi pot imagina că s-ar fi putut găsi soluții. Dar ca să nu se ajungă să se terfelească brandul. Acum nu mai valorează nimic. Valorează negativ. Cine s-ar încărca cu numele lor după cinci zile în care el a fost trecut prin toate noroaiele din lume?", a declarat Anastasiu pentru Profit.ro.

ANAT: Asigurătorii nu acceptă mărirea plafonului de asigurare, cerută de 3-4 ani de ANAT CITEȘTE ȘI ANAT: Asigurătorii nu acceptă mărirea plafonului de asigurare, cerută de 3-4 ani de ANAT

Agenția Genius Travel pare a fi intrat în colaps financiar, iar o parte dintre clienți au și fără vacanțe, și fără banii plătiți pe ele. Problema este că asigurarea de 10.000 de dolari acopera doar vacanțele a 10-15 familii și că majoritatea clienților riscă să-și poată recupera banii în câțiva ani sau, poate, niciodată. Agenția a anunțat clienții în urmă cu 12 zile, printr-un email, să nu mai plece în vacanțe, pentru că intră în faliment, iar o zi mai târziu le-a trimis un alt mesaj, în care susținea că problemele s-au rezolvat. Peste încă două zile, însă, firma a trimis un alt email în care susținea din nou că intră în insolvență și nu mai poate plăti vacanțele turiștilor. Există, însă, turiști care între mesajele doi și trei au plecat în vacanțe în afara țării și au constatat la fața locului că nu-i primește nimeni în hotel și dacă vor să rămână în vacanță trebuie să o plătească din nou.

viewscnt
Afla mai multe despre
genius travel
pagube
date oficiale