FAN Courier a încheiat anul 2024 cu afaceri de aproape 280 milioane euro. Planul și bugetul de investiții pentru acest an

FAN Courier a încheiat anul 2024 cu afaceri de aproape 280 milioane euro. Planul și bugetul de investiții pentru acest an

Felix Pătrășcanu și Adrian Mihai, acționari FAN Courier

scris astăzi, 11:00

FAN Courier a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 1,385 miliarde de lei (circa 280 milioane de euro), în creștere cu 12,5% față de anul anterior. Pentru acest an, compania mizează pe menținerea ritmului de creștere din 2024 și se va concentra pe continuarea investițiilor pentru dezvoltarea și tehnologizarea centrelor reginale, dotarea centrului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea dezvoltării internaționale.

Bugetul de investiții pentru acest a fost fixat la 40 milioane de euro, de la 55 milioane de euro în 2024.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2024, principalele două direcții de investiții ale companiei de curierat au fost extinderea internațională și conectarea pieței din România la cele din vestul Europei, precum și dezvoltarea și optimizarea infrastructurii de depozitare și de sortare, pentru a accelera operațiunile și a facilita dezvoltarea de soluții de livrare alternativă.

Anul trecut, FAN Courier a deschis noi sedii internaționale, a extins și a mărit capacitatea de sortare a mai multor HUB-uri regionale (Deva, Arad, Constanța și Iași), a modernizat sediul de la Ștefănești și a continuat extinderea rețelei de lockere FANbox la nivel național.

Într-o piață de curierat estimată pentru 2024 la peste 1 miliard de euro, FAN Courier a livrat 95 de milioane de colete - național, internațional și în Republica Moldova.

”Anul 2024 a fost, în linii mari, unul mai așezat față de ultimii ani, un an în care am reușit să ne îndeplinim obiectivele de business. Principalele provocări ale anului au fost în continuare creșterea costurilor operaționale, ca efect al inflației galopante din perioada imediat următoare pandemiei, dar și lipsa tot mai acută a forței de muncă, fapt care ne obligă să creștem periodic bugetele de recrutare și de formare profesională și să aducem lucrători din afara granițelor.

Anul trecut am continuat mai multe proiecte începute în anii anteriori, cum ar fi dezvoltarea internațională, extinderea rețelei de lockere sau dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor din țară. În privința extinderii internaționale, anul trecut am deschis noi sedii în țările din regiune și, pe lângă Republica Moldova, suntem prezenți deja cu operațiuni în țări precum Grecia, Bulgaria, Slovenia și Ungaria. De asemenea, am dotat HUB-ul din Arad, destinat exclusiv livrărilor internaționale, cu o bandă de sortare cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi. Cea mai importantă investiție pe care am realizat-o anul trecut - și una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani - a fost extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești”, a declarat într-o conferință de presă Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

Extinderea și modernizarea HUB-ului de la Ștefănești, investiție de 25 milioane euro

Suprafața totală a terenului achiziționat pentru construirea noului HUB este de aproximativ 185.000 mp, unde există 17 corpuri de clădire, inclusiv construcții subterane și tehnologice, având o suprafață construită de aproximativ 30.000 mp. Noul HUB de la Ștefănești cuprinde un depozit de fulfillment, care acoperă peste 60% din suprafața construită, precum și o zonă dedicată exclusiv livrărilor la FANbox și Collect Point.

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale companiei din ultimii ani a fost dezvoltarea și extinderea rețelei de lockere FANbox și, odată cu această extindere, a venit și nevoia firească  pentru un flux dedicat acestui tip de livrări, cu impact direct asupra operativității și productivității companiei.

Lockerele FANbox – 2.100 de unități până în luna februarie 2025

Rețeaua de lockere FANbox este într-o continuă expansiune, atingând 2000 de unități în acest moment. Până la finalul lunii februarie, rețeaua va număra 2.100 de unități, iar următoarele 500 de unități, pentru care a fost semnat deja contractul de livrare, urmează să fie instalate în anul în curs. 2025 va fi anul în care compania se va concentra pe creșterea volumelor expediate la lockere, dar și pe creșterea numărului de unități instalate. Managementul companiei și-a propus o creștere de peste 80% în ceea ce privește volumele predate la locker anul acesta.

FOTO Imagini spectaculoase de la testele de rezistență la viaductul din Băile Felix CITEȘTE ȘI FOTO Imagini spectaculoase de la testele de rezistență la viaductul din Băile Felix

Republica Moldova: cifră de afaceri dublă în 2024 și cotă de piață de 20%

Dezvoltarea FAN Moldova este una dintre prioritățile FAN Courier. În 2024, FAN Moldova a ajuns la o cifră de afaceri de 2,2 milioane de euro, dublu față de anul trecut și la o cotă de piață de 20%. Targetul pentru 2025 este dublarea cifrei de afaceri și obținerea poziției de lider.

"Cu FAN Moldova, țintim poziția de lider de piață. Acum deținem o cotă de piață de 20%, dar dezvoltarea semnificativă din ultimii doi ani ne-a creat premisele de a ajunge la 35% în acest an. Republica Moldova reprezintă în continuare o prioritate de dezvoltare pentru FAN Courier și vom continua să identificăm soluții de extindere și de diversificare a serviciilor noastre pe piața din țara vecină”, a afirmat Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.

În ultimii doi ani, FAN Moldova și-a dublat anual volumul de livrări, de la 25.000 de expedieri pe lună în 2021, la 60.000 în 2023 și la peste 100.000 în 2024. În prezent, compania își desfășoară activitatea cu 50 de curieri proprii și 40 de subcontractori.

Nou proiect fotovoltaic pentru o companie din industria alimentară CITEȘTE ȘI Nou proiect fotovoltaic pentru o companie din industria alimentară

Buget de investiții de 40 de milioane de euro în 2025

FAN Courier a bugetat investiții de 40 milioane de euro în 2025, un an care se anunță mai puțin previzibil, ca urmare a instabilității politice și a incertitudinii economice.

Adrian Mihai a afirmat că, la capitolul provocări, pe lângă cele amintite mai sus, una dintre cele mai importante rămâne lipsa forței de muncă, una dintre soluții fiind recrutarea de lucrători din afara României, ceea ce necesită mai mult timp și mai multe resurse financiare.

În acest moment, în depozitele FAN Courier din București și din țară lucrează 130 persoane de naționalitate străină și procesul va continua, urmând să fie angajați alți 100-150 lucrători străini.

"A fost angajat personal din Nepal pe multiple funcții-cheie de execuție în mai multe depozite din România, iar aceștia s-au adaptat rapid la cerințele organizației și la specificul echipelor locale, arătând profesionalism și implicare", a spus Adrian Mihai.

Flota de mașini electrice deținută de FAN Courier crește constant. În acest moment, compania are peste 150 de mașini electrice și achiziția acestora continuă. Mașinile parcurg circa 50 km zilnic și livrează, cu precădere, în proximitatea sediilor companiei, acolo unde există o rețea proprie de stații de încărcare, pentru ca vehiculele electrice din flotă să fie încărcate cu energie verde produsă “in-house”.

FOTO Jumbo va deschide în România un nou hipermarket CITEȘTE ȘI FOTO Jumbo va deschide în România un nou hipermarket

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai.

FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat.

ANUNȚ Al doilea român care ajunge patron de fotbal în Serie A Italia, după Dan Șucu CITEȘTE ȘI ANUNȚ Al doilea român care ajunge patron de fotbal în Serie A Italia, după Dan Șucu

Compania deservește circa 65.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 8.800 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 5.700 de autovehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
fan courier
afaceri
investitii