Avitech Co, Piconet și Simplus Invest au depus oferte pentru introducerea, în orașul Constanța și stațiunea Mamaia, a unui sistem de plată a taxei pentru ocuparea unui loc de parcare prin intermediul unui mesaj text (SMS) trimis de pe telefonul mobil. Cu o durată de doi ani, contractul a fost estimat de Confort Urban Constanța, inițiatorul licitației, la 6,2 milioane de lei, fără TVA.
În cazul ofertei Avitech Co, Netopia SRL este terț susținător.
“În vederea eficientizării activității parcărilor publice, cu taxare, din municipiul Constanța inclusiv a celor din stațiunea Mamaia și a creșterii veniturilor din această activitate, este oportună și necesară achiziționarea de servicii și sisteme moderne de taxare pentru plata parcării. Dintre mijloacele moderne de plată și control a parcării, se evidențiază în prima fază, sistemul de plată a parcării cu ajutorul telefonului mobil. Prin implementarea acestui sistem de plată a parcării, se are în vedere scăderea numărului de agenți de taxare din parcări, ceea ce conduce la o reducere a cheltuielilor interne aferente personalului folosit în activitatea de taxare. Totodată, implementarea sistemului de plată cu telefonul mobil, față de celelalte sisteme de plată, necesită cele mai mici investiții financiare și poate fi implementat în cel mai scurt timp, în teren fiind necesară doar montarea panourilor de informare pentru parcare cu plată”, se arată în caietul de sarcini al procedurii de atribuire.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Plata parcării presupune ca utilizatorul să parcheze autoturismul și să efectueze plata taxei de parcare prin intermediul unei mesaj text ce va cuprinde codul zonei (Constanța sau Mamaia) în care a fost parcată mașina și numărul de înmatriculare al vehiculului, care va fi trimis la un număr de telefon (scurt) unic în rețelele de telefonie mobilă existente pe piață (Orange, Vodafone, Telekom, Digi).
Plata se va efectua la începutul perioadei de staționare.
După înregistrare, clientul va primi un mesaj de răspuns (confirmare a efectuării plății) cu informații despre costul staționării, ora și minutul la care expiră timpul de parcare.
Contravaloarea taxei de parcare este achitată în momentul primirii mesajului de confirmare/răspuns.
CITEȘTE ȘI ANCOM propune păstrarea numărului de telefon fix și la portarea dintr-un județ în altul. De când va fi valabil“Contravaloarea SMS-ului trimis va fi compusă din costul parcării (tariful orar corespunzător zonei de taxare) conform HCL 221/2017 și comisionul furnizorului de servicii, cele două împreună fiind suportate de persoana care trimite SMS-ul, la prețul practicat de firmele de telefonie mobilă cu care furnizorul are încheiate contracte de servicii. Comisionul furnizorului include abonamentul numărului scurt, SMS-ul de răspuns (echivalentul confirmării taxei de parcare) și comisionul operatorilor de telefonie mobilă”, se precizează în documentația licitației.
În prezent, tariful pentru plata numerar cu tichet cu valoare fixă este de 2 lei/oră, TVA inclusă.
Pentru plata prin SMS, acolo unde este afișat indicatorul de plată electronică, tarifele în stațiunea Mamaia vor fi de 0,5 euro, TVA inclusă, pentru o oră (cost total 1 SMS), de 2,30 euro, TVA inclusă, pentru 6 ore (cost total 1 SMS) și de 3,50 euro, TVA inclusă, pentru 12 ore (cost total 1 SMS, se vor trimite două SMS-uri).
Câștigătorul licitației va pune la dispoziția utilizatorilor o aplicație de plată electronică a parcării cu cardul bancar, care va fi accesată cu ajutorul internetului și poate fi instalată gratuit pe orice tip de telefon inteligent.