Cursuri în 3 schimburi, cu ore scurtate, la școlile supraaglomerate. O școală din Sectorul 3 va începe astfel din toamnă, din cauza lipsei de spațiu. Părinții cer intervenția primarului

Cursuri în 3 schimburi, cu ore scurtate, la școlile supraaglomerate. O școală din Sectorul 3 va începe astfel din toamnă, din cauza lipsei de spațiu. Părinții cer intervenția primarului
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 iun 2024

Autoritățile din învățământ vorbesc tot mai des de soluții pentru a asigura cursuri școlare într-un singur schimb, nu în două, cum se învață acum în multe unități aglomerate. Lipsa de spațiu face, însă, ca lucrurile să se agraveze la unele școli, nevoite să treacă chiar la trei schimburi, cu ore scurtate și cu o parte din elevi terminând cursurile foarte târziu seara. Un grup de părinți ai căror copii sunt înscriși la Școala Gimnazială Leonardo da Vinci nr. 75 din sectorul 3 cer intervenția primarului pentru a nu învăța din toamnă în trei schimburi și semnalează situația într-o petiție.

Părinții îi cer lui Robert Negoiță, primarul Sectorului 3, să evite această situație prin alocarea unor spații suplimentare pentru unitatea școlară, relatează publicatia educatieprivata.ro. Negoiță a postat recent un clip în care anunță avansarea lucrărilor la o sală de sport pentru această școală, pe care o vede finalizată spre finele anului, însă pentru spații suplimentare care să permită desfășurarea cursurilor măcar în două schimburi din toamnă, nu în trei, nu există încă o soluție. Școala avea în trecut doar 4 clase paralele pentru fiecare an de învățământ, însă în ultimii ani conducerea unității a extins la 7 clase numărul celor aprobate, pentru a acoperi cererea mare la înscriere a elevilor. Din toamnă, numărul de clase va crește și mai mult, în condițiile în care deja existau probleme de spațiu.

Urmărește-ne și pe Google News

”Ca urmare a creșterii constante din ultimii ani a numărului de elevi ai Școlii Gimnaziale, „Leonardo Da Vinci” (în prezent frecventează cursurile nu mai puțin de 1.700 de elevi), desfășurarea activității educative pentru învățământ nu mai poate avea loc în două schimburi.
La acest moment sunt 28 de săli de clasă  disponibile pentru studiu în Corpul A, școala derulând activitatea pentru un număr de 63 de clase Pregătitoare-VIII. Factual, în acest corp de clădire, cu excepția unei săli arondate laboratorului de informatică, niciun alt laborator de specialitate (fizică, chimie, biologie, etc.) nu este disponibil, toate fiind transformate în săli de clasă.

Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În conformitate cu planurile aprobate pentru anul școlar 2024-2025, numărul de clase va crește până la 67, astfel încât, în lipsa de spațiu,  toți elevii care frecventează școala Leornardo da Vinci urmează a fi repartizați în trei schimburi, cu reducerea  corespunzătoare a orelor de studiu”,  afirmă părinții în petiția citată de educatieprivata.ro.

Consumul duduie din nou, constată analiștii. Se apropie de „viteza de croazieră din vremurile bune”, ceea ce aduce înapoi dezechilibrele externe CITEȘTE ȘI Consumul duduie din nou, constată analiștii. Se apropie de „viteza de croazieră din vremurile bune”, ceea ce aduce înapoi dezechilibrele externe

”Impactul imediat pentru acești elevi se va vedea în performanțele școlare, întrucât pentru un randament optim al acțiunii educative din școală este nevoie, pe lângă actul educațional îndeplinit de cadrele didactice și de un mediu propice, dar și de asigurarea unei structuri precise (formale),  inclusiv sub aspectul rigurozității și complexității în privința conceptelor abordate în cuprinsul orelor alocate studiului alături de profesori.
În acest context, scurtarea programului elevilor școlii noastre care va funcționa în 3 schimburi îi va aduce într-o poziție discriminatorie față de alți elevi din sectorul 3.   De altfel, Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării a precizat că “orice modificare a duratei orei de curs reprezintă în fapt un tratament diferențiat, întrucât o astfel de diferență denotă o nerespectare a unui drept fundamental la educație, ceea ce se traduce ca fiind discriminare prin neasigurarea accesului la educație în condiții egale pentru toți elevii înscriși în diferite unități de învățământ din sistemul public“”, adaugă autorii petiției.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
soala 75 leonardo da vincii
scoala in 3 schimburi