Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO: Creștere de 10-11% a comerțului online din România. Peste consumul total

Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Cristian Pelivan, Director Executiv ARMO: Creștere de 10-11% a comerțului online din România. Peste consumul total
scris 30 sep 2024

Comerțul online depășește net în creștere în 2024 comerțul tradițional la capitolul creșteri. Estimarea este că piața va crește cu 11%, față de o creștere a consumului per total de 7% anul acesta, potrivit datelor INS, a spus Cristian Pelivan, director executiv al Asocieției Române a Magazinelor Online (ARMO) la Conferința Profit E-commerce - Ediția a V-a, organizată de Profit.ro.

“Ne așteptăm la o creștere de 10 - 11% a cumpărăturilor din România și din străinătate. Mă refer la banii cheltuiți online. Așa cum arată INS, comerțul cu amănuntul este principalul motor al economiei și anul acesta. Retailul va crește cu 7%. Noi o să avem o creștere mai mare. Tot mai mulți români cumpără online. Așteptăm Black Friday și Sărbătorile și e posibil să depășim estimările”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) la Conferința Profit E-commerce - Ediția a V-a, organizată de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Șeful diviziei de oțel a Thyssenkrupp pregătește personalul pentru tăieri ”dure” de locuri de muncă CITEȘTE ȘI Șeful diviziei de oțel a Thyssenkrupp pregătește personalul pentru tăieri ”dure” de locuri de muncă
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Doar plăți ramburs au fost anul acesta, până în iulie, de 4,5 miliarde de euro. Ele reprezintă 65% din comenzile online.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag

Un român din doi a efectuat o achiziție online anul trecut, ponderea acestui tip de comerț în valoarea totală a comerțului din România fiind de 14%, conform datelor Statista, citate într-un raport întocmit de o platformă specializată în eCommerce, citată de Agerpres.

La finele anului trecut, numărul românilor care au făcut achiziții din mediul online a ajuns la 10,2 milioane, iar în acest context prețul rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) și checkout facil (29%).

Conform estimărilor, în 2024, valoarea estimată a pieței locale de eCommerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro, în condițiile în care Millennials și Generația X sunt cei mai activi cumpărători online, în România. La polul opuse se află Generația Z și Baby Boomers, care sunt mai reticenți sau au o prezență mai scăzută în comerțul electronic.

În ceea ce privește trendurile majore care vor influența piața în 2024, experții în domeniu punctează concurența în permanentă creștere, în special de la concurenți internaționali puternici, în special branduri din Uniunea Europeană (UE) sau, recent, jucătorii din zona non-UE, precum Shein sau Temu, a căror ascensiune este accelerată la nivel global.

viewscnt
Afla mai multe despre
ecommerce
profit
comezin online
cristian pelivan
amro