Procesatorul de plăți electronice Netopia Payments raportează o creștere cu 60% a volumului total procesat în urma tranzacțiilor cu cardul din 2020, comparativ cu anul anterior. Anul trecut, compania a depășit pragul de 2 miliarde de euro procesați în total de la începutul activității de intermediere a plăților cu cardul, în 2009.
Din datele Netopia Payments, în 2020, numărul tranzacțiilor online cu cardul a înregistrat o creștere de aproximativ 20%, în condițiile în care valoarea medie a tranzacției a crescut la 215 lei, de la 165 lei în 2019.
În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut plăți digitale cu cardul se numără: facturile la utilități, urmate de serviciile financiare, segmentul de FMCG care a înregistrat o creștere semnificativă, domeniul IT&C, dar și segmentul de produse Pharma & Health, aflat pentru prima dată în acest clasament. La polul opus, s-au aflat industria turismului și cea de evenimente, fiind unele dintre cele mai afectate domenii de restricțiile impuse în contextul pandemiei.
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2Restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei au dus la o migrare accentuată în mediul online a unui număr mare de comercianți și furnizori care până în luna martie a anului trecut își desfășurau activitatea preponderent în offline. Astfel, numărul de parteneri înrolați în platforma Netopia Payments s-a dublat de la începutul Stării de Urgență, ajungând în prezent la aproape 30.000.
„Anul 2020 a fost unul plin de provocări generate de noul context pe care am reușit să le depășim cu bine prin inovație, proactivitate și reacție de răspuns rapidă. A fost foarte important pentru noi să identificăm și să implementăm rapid cele mai bune soluții în sprijinul comercianților pentru care era vital să-și poată desfășura activitatea mai departe, strategie pe care o vom urma și anul acesta. Totodată, majoritatea românilor a înțeles că este mult mai ușor să plătești online utilitățile și la fel de simplu este să comanzi și să plătești digital alimentele sau produsele de care ai nevoie. Pentru 2021, considerăm că industria HoReCa va intra puternic în online și deja avem sute de restaurante partenere, precum și segmentul Pharma & Health, domenii care până acum funcționau mai mult în offline, dar în contextul pandemiei au trebuit să își reorganizeze activitatea”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator Netopia Payments.