În timp ce unele orașe iau măsuri drastice împotriva turismului excesiv, Copenhaga oferă recompense turiștilor

În timp ce unele orașe iau măsuri drastice împotriva turismului excesiv, Copenhaga oferă recompense turiștilor
scris 15 iul 2024

În Barcelona, vizitatorii au fost împroșcați cu pistoale cu apă, ca expresie a furiei populației locale față de turismul excesiv. În schimb, în Copenhaga, turiștii vor primi stimulente financiare și de altă natură, cu condiția să acționeze responsabil, potrivit The Guardian.

Capitala daneză pare să contracareze tendința altor puncte de atracție turistice care se luptă cu povara numărului prea mare de turiști, încercând să atragă doar călătorii cuminți, conștienți de problemele sociale și de mediu, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Opinii: De ce n-are ursul coadă? CITEȘTE ȘI Opinii: De ce n-are ursul coadă?

Patronatul național al turismului a introdus un program de încurajare a comportamentului durabil și favorabil climei. Începând de luni, acesta îi va recompensa pe cei care aleg să meargă pe bicicletă, cu mijloacele de transport în comun sau să facă puțină muncă, cum ar fi grădinăritul sau colectarea gunoiului în port sau în parcurile orașului.

Persoanele care se prezintă cu propriile cești de cafea reutilizabile pot primi o băutură gratuită în anumite localuri, în timp ce alte avantaje pentru un comportament bun includ un cocktail gratuit la un bar de pe acoperiș sau timp suplimentar petrecut pe complexul de pârtii artificiale de schi din oraș.

"Toate alegerile noastre au un impact asupra mediului, așa că de ce să nu luăm decizii conștiente care să ne avantajeze pe toți și să fim recompensați pentru ele?", sugerează organizatorii CopenPay.

Mikkel Aarø-Hansen, de la biroul oficial de turism Wonderful Copenhagen, a declarat că speră ca ideea să servească drept sursă de inspirație pentru alte orașe, care încearcă să găsească o modalitate viabilă de a crea o relație mai benefică pentru ambele părți și mai puțin ostilă între turiști și localnici.

"Trebuie să ne asigurăm că turismul, în loc să fie o povară pentru mediu, este transformat într-o putere de schimbare pozitivă", a spus el. Acesta a adăugat că, prin adoptarea unor elemente ale așa-numitei economii a experienței, programul ar încuraja, de asemenea, întâlniri pozitive între turiști și populația locală.

"Obiectivele noastre principale sunt de a face călătoriile mai durabile. Totuși, vom reuși acest lucru numai dacă vom putea să depășim marea diferență dintre dorința vizitatorilor de a se comporta într-un mod durabil și comportamentul lor real". Acesta a adăugat că provocarea a fost "mai complicată decât pare".

"Dorim ca vizitatorii să ia decizii mai conștiente și mai prietenoase cu clima și, în acest fel, să sperăm că vor avea o experiență de călătorie mai satisfăcătoare", a adăugat Aarø-Hansen.

Barcelona nu este singura destinație turistică populară copleșită, iar localnicii iau măsuri drastice în încercarea de a reduce sau controla boom-ul călătoriilor.

Lufthansa a redus pentru a doua oară ținta de profit CITEȘTE ȘI Lufthansa a redus pentru a doua oară ținta de profit

Cei care călătoresc o zi la Veneția trebuie să plătească acum o nouă taxă zilnică de 5 euro, în timp ce turiștii din vechiul oraș portuar Dubrovnik au fost îndemnați recent să evite folosirea trolerelor sau să le ridice, din cauza zgomotului pe care îl produc atunci când sunt trase pe străzile pietruite. Între timp, Mallorca, Ibiza și alte insule Baleare au introdus restricții stricte privind consumul de alcool. Alte destinații experimentează o serie de metode de control al fluxului, de la taxe de intrare la zone de vizitare restricționate.

CopenPay, care va dura inițial până la 11 august, este privit de autorități ca un fel de proiect pilot, care ar putea fi repetat și extins în caz de succes. În viitor, acesta ar putea implica recompensarea vizitatorilor care iau trenul în loc de avion pentru a ajunge la Copenhaga.

viewscnt
Afla mai multe despre
turism
copenhaga