Astăzi, femeile din întreaga lume sunt mai încurajate să călătorească și să deschidă lumea în felul lor.
Echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro a efectuat un sondaj pentru a afla mai multe despre cum își planifică excursiile călătoarele din România, pe ce preferă să-și consume bugetul de vacanță și dacă își propun o detoxifiere digitală sau continuă să fie conectate prin intermediul social media.
Și în anul 2020, opțiunea cea mai votată privind destinația de vacanță este relaxarea la plajă: 63% dintre româncele participante la studiu își doresc acest lucru. Nu la fel de populare ca anul trecut, dar încă pe locul al doilea sunt călătoriile în România, iar contrar percepției generale, după multe alte opțiuni, 20% dintre femei și-ar dori o vacanță într-un centru de relaxare.
Indiferent care este destinația aleasă, 63% dintre respondenții de sex feminin au declarat că se pregătesc pentru următoarea călătorie mai ales citind știri despre locația respectivă.
Atunci când urmează să plece într-o călătorie în interes de serviciu, 81% dintre femei obișnuiesc să combine această deplasare și cu câteva zile de vacanță.
În ceea ce privește cazarea, majoritatea femeilor preferă să stea într-un hotel atunci când sunt departe de casă, fie pentru doar câteva zile (72%) sau pentru cel puțin o săptămână (74%). Mai puțin de jumătate aleg să închirieze o cameră sau un apartament (30%, respectiv 34%). În afara acestor cheltuieli cu cazarea (și a celor privind transportul până în locația de vacanță), cele mai multe femei (56%) cheltuiesc banii pe diverse cumpărături, precum hainele sau suvenirurile. O altă parte importantă din bugetul de vacanță este alocată mâncatului în oraș și activităților culturale (spectacole de teatru, vizite la muzee etc.).
Smartphone-ul este folosit intens în timpul unei vacanțe, mai ales pentru căutarea anumitor locații (GPS): 73% dintre participanții de sex feminin au declarat că îl folosesc în acest scop. Alte motive sunt consultarea stării vremii din locul în care se află (71%), informarea despre activități sau atracții turistice (60%), căutarea sau rezervarea unei unități de cazare (60%) și abia apoi postarea fotografiilor din vacanță pe social media (58%). În legătură cu acest ultim aspect, doar 41% dintre femei au declarat că au renunțat în mod deliberat la contactul cu social media în timpul vacanței, iar încă 10% dintre ele și-ar dori să facă asta. Dintre toate participantele la sondaj, doar 2% nu folosesc social media nici în timpul unei vacanțe și nici în afara ei.