Grupul francez de produse de lux Kering a anunțat scăderea vânzărilor și a profitului net în 2023, avertizând că strategia sa de investiții va afecta rezultate din acest an pe măsură ce afacerile se vor concentra pe marca principală Gucci, informează AFP.
Kering, care pe lângă Gucci deține și mărci precum Yves Saint Laurent, Balenciaga și Bottega Veneta, a raportat o scădere de 17% a profitului net, până la 2,98 miliarde de euro. Vânzările grupului au scăzut și ele cu 4%, până la 19,57 miliarde de euro. În cazul mărcii Gucci, vânzările au scăzut cu 6%, până la 9,9 miliarde de euro, fiind responsabile pentru jumătate din veniturile grupului Kering. La celelalte mărci, vânzările Yves Saint Laurent au scăzut cu 4%, până la 3,18 miliarde de euro, în timp ce la Bottega Veneta au scăzut cu 5%, până la 1,6 miliarde de euro.
"Într-un an dificil pentru grup, ne-am consolidat organizația și am făcut pași importanți pentru a crește vizibilitatea și exclusivitatea pentru mărcile noastre. Suntem concentrați pe revitalizarea Gucci, profitând de amestecul său unic de măiestrie, moștenire italiană și modernitate", a declarat directorul general al grupului Kering, Francois-Henri Pinault.
După ce cheltuielile mari post-pandemie au dus la vânzări excepționale pentru producătorii de articole de lux pe parcursul a doi ani, în ultimul an consumatorii au început să își reducă achizițiile, în special tinerii și clientela mai puțin înstărită, care sunt mai vulnerabili la inflația crescută, scrie Agerpres.
În ceea ce privește perioada următoare, Kering a avertizat că strategia sa de investiții va afecta profitul operațional al grupului în 2024. "Într-un context de piață care rămâne incert la începutul lui 2024, investițiile noastre continue în mărcile noastre vor pune presiune asupra rezultatelor noastre pe termen scurt", a spus Pinault.
De asemenea, grupul francez a atras atenția asupra "actualelor incertitudini economice și geopolitice".