Grupul britanic Kingfisher, cel mai mare retailer DIY (Do It Yourself) din Europa și proprietarul proprietarul Brico Dépôt, a avut, în primul trimestru, vânzări de 39 de milioane de lire sterline pe piața locală, în creștere cu 6% față de primele 3 luni din 2018.
Compania a cumpărat, în 2017, rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli.
Potrivit raportului financiar al britanicilor, procesul de rebranding a fost finalizat, toate magazinele care au aparținut rețelei Praktiker fiind acum sub marca Brico Dépôt.
După ce a închis mai multe magazine în urma preluării Praktiker, compania dorește ca 2019 să fie un an de consolidare și nu are în plan închiderea sau deschiderea altor magazine.
Excluzând variația cursului de schimb, vânzările pe piața locală ale Kingfisher au avansat cu 10,1%, în timp ce, în termeni comparabili (magazine mai vechi de 1 an), creșterea a fost de 24,6%.
Kingfisher a intrat oficial pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore.
Anul trecut, Kingfisher a revenit pe pierdere în România, cu un rezultat negativ de 15 milioane de lire sterline (aproximativ 17,5 miloane euro), pe fondul costurilor legate de integrarea fostelor magazine Praktiker. Vânzările au urcat însă puternic, susținute tocmai de această achiziție.
La nivel de grup, Kingfisher a raportat, pentru primele 3 luni, vânzări de circa 2,84 miliarde de lire sterline, în creștere cu 0,3% în ritm anual.
Zilele trecute, compania britanică a lansat un nou band internațional, GoodHome. Kingfisher testează și un concept nou de magazine GoodHome, într-un format expres. Primul astfel de magazin a fost deschis în Marea Britanie la Wallington, lângă Croydon.