Grupul ceh Notino, retailer online ce comercializează parfumuri și produse de beauty din Europa, a înregistrat o cifră de afaceri anuală de 737 de milioane de euro (3,6 miliarde lei), o creștere de 35%, față de anul precedent.
Ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%, plasând țara în top 5 cele mai performante piețe pentru companie.
În România, 2021 a fost un an record inclusiv în ceea ce privește numărul clienților, Notino ajungând la 260.000 de clienți noi față de anul precedent și la un total de 1.300.000 de-a lungul anilor.
În ceea ce privește totalul produselor vândute în România, cea mai mare pondere o reprezintă produsele de make-up. Această categorie a reprezentat 29% din vânzări, urmată de categoria de îngrijirea părului cu 21,7% și de parfumuri cu 17,8%.
La nivel de grup, Notino a continuat să se dezvolte pe noi piețe în 2021, adăugând patru noi țări la rețeaua sa – Irlanda, Letonia, Lituania și Estonia. Astfel, retailerul online operează acum pe 28 de piețe unde ajunge la 20 de milioane de clienți, cu o creștere de 4 milioane față de anul precedent.
În 2021, Notino a continuat, de asemenea, să-și facă mai vizibilă prezența și în sectorul offline, deschizând un nou magazin emblematic în Cehia. Această locație, construită pe o suprafață totală de 850 de metri pătrați, este acum cea mai mare parfumerie din țara sa de origine
Grupul a fost fondat în 2004 de către antreprenorul de origine cehă Michal Zámec. Sediul logistic global al companiei se află în Brno (Cehia), iar firma are birouri în mai multe țări.
De la lansarea sa, grupul a activat în diversele piețe sub mai multe denumiri (de exemplu aoro.ro în România, sau parfums.cz în Cehia).