Grupul elvețian Nestle, producătorul Nescafe, anticipează că vânzările sale prin comerțul electronic aproape se vor dubla până în 2025, urmând să reprezinte 25% din vânzările totale ale grupului, prin intensificarea investițiilor în tehnologie și marketing, transmite Reuters.
Nestle va susține vânzarea produselor sale direct prin intermediul canalelor sale online sau direct către consumatori, a declarat directorul general al grupului, Mark Schneider, construindu-și strategia pe baza succesului capsulelor de cafea Nespresso și a Purina PetCare, care sunt comercializatee tot mai mult direct către consumatori via Nespresso.com și Purina.co.uk.
”Plănuim să ducem vânzările (de comerț electronic) de la aproximativ 13% în 2020 la 25% până în 2025”, a declarat Bernard Meunier, șeful unităților strategice de afaceri și marketing și vânzări ale Nestle, la un summit virtual al investitorilor, scrie News.ro.
Acest lucru va fi realizat prin creșterea investițiilor în marketing digital, a adăugat Meunier.
Producătorul de ciocolată KitKat nu a oferit detalii despre mărimea investiției, care va fi realizată prin autofinanțare și economii. Până acum, investițiile în comerțul electronic ale Nestle nu au afectat finanțele companiei, a spus compania.
Vânzările totale ale Nestle în 2020 au fost de 84,34 miliarde de franci elvețieni (90,71 miliarde de dolari).
CITEȘTE ȘI Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiileVânzările de comerț electronic au reprezentat 14,1% din total în primele nouă luni ale anului 2021, comparativ cu 12,8% în aceeași perioadă din 2020.
Meunier a spus că creșterea vânzărilor prin comerțul electronic va fi determinată de piețe precum Statele Unite, Europa și China.
Marii producători de alimente caută să vândă mai multe dintre produsele lor consumatorilor în mod direct, parțial pentru a colecta date despre obiceiurile de cumpărături.
Apple și Google, divizie a grupului Alphabet, iau la rândul lor măsuri pentru a împiedica agenții de publicitate să urmărească datele utilizatorilor fără consimțământul lor, forțând companiile să caute noi căi.
Nestle a spus că investiția sa va genera 400 de milioane de puncte de date primare, respectiv informații colectate direct de la consumatori, care vor fi introduse într-un sistem de analiză pentru a anticipa epuizarea stocurilor și unde pot fi stimulate vânzările. Compania colectează în prezent aproximativ 205 milioane de puncte de date.
Investițiile în marketing digital vor fi, de asemenea, folosite pentru a adăuga mai mulți angajați și pentru a extinde studiourile interne ale companiei pentru publicitate, în loc să se bazeze pe agenții digitale.