Gucci și Facebook au intentat un proces comun în California împotriva unei persoane care s-a folosit de platformele de socializare ale companiei americane pentru a comercializa produse Gucci contrafăcute, au anunțat, marți, cele două companii, transmite CNBC.
Inițiativa, o premieră de acest gen atât pentru Gucci, cât și pentru Facebook, este cel mai recent exemplu al unui gigant al internetului care își unește forțele cu o marcă de lux pentru a combate proliferarea mărfurilor contrafăcute vândute prin intermediul rețelelor de socializare, scrie News.ro.
Amazon a intentat procese similare în ultimul an împreună cu Valentino și Ferragamo.
Gucci - motorul de profit al grupului francez Kering - și Facebook afirmă într-un comunicat că inculpatul neidentificat a folosit mai multe conturi Facebook și Instagram pentru a-și promova afacerea internațională online cu produse contrafăcute.
Vânzările online de genți de mână, încălțăminte și articole de îmbrăcăminte de lux au crescut în ultimul an, deoarece pandemia de coronavirus i-a obligat pe comercianții cu amănuntul să își închidă temporar magazinele.
Grupuri precum Facebook sunt dornice să se implice mai mult pe piața produselor de lux și în comerțul prin intermediul platformelor de socializare, dar pentru a face acest lucru trebuie să demonstreze că platformele lor nu sunt un canal de desfacere a produselor contrafăcute și sunt sigure pentru mărci, dintre care unele sunt reticente în a vinde produsele lor prin intermediul unor terți.
”Peste un milion de postări au fost eliminate de pe Facebook și Instagram în prima jumătate a anului 2020, pe baza a mii de rapoarte de conținut contrafăcut de la proprietarii de mărci, inclusiv Gucci”, se spune în comunicat.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajăAcesta a mai arătat că numai în 2020 acțiunile echipei interne pentru proprietate intelectuală a Gucci au dus la eliminarea din online a patru milioane de produse contrafăcute, confiscarea a 4,1 milioane de produse contrafăcute și la dezactivarea a 45.000 de site-uri web, inclusiv conturi de socializare.