Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a anunțat, vineri, că numărul controalelor de pe litoral s-a înjumătățit anul acesta, la fel și numărul reclamațiilor și apreciază că ”operatorii au înțeles să nu mai folosească practici comerciale incorecte”. Totuși, au existat probleme în secotul de alimentație publică, în zonele de agrement și în unele unități de cazare.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, la Constanța, că activitatea Comandamentul Estival se încheie în 15 septembrie, fiind realizate 775 de acțiuni de control față de peste 1.400, în 2016, arată news.ro.
“Avem un număr de 775 de acțiuni de control, cu tot cu acțiunile de consiliere a operatorilor economici. Avem față de anul 2016 cam jumătate din acțiunile de control, în sensul că, dacă în 2016 închideam Comandamentul cu 1.413 reclamații, acum sunt undeva la jumătate. (...) Numărul acțiunilor de control s-a înjumătățit și datorită acestor operatori economici care au înțeles să nu mai folosească practici comerciale incorecte, să nu mai folosească produse sau servicii neconforme”, a afirmat Paul Anghel.
CITEȘTE ȘI Italia - record de turiști în vara acestui an. Aproape cât numărul de locuitori ai țăriiEl spune că cele mai multe probleme descoperite în acest sezon estival pe litoral au vizat zonele de alimentație publică, cele de agrement și unitățile de cazare.
“Pe partea de alimentație publică, probabil, că au fost cele mai multe probleme și am găsit fel de fel de zone descoperite din punctul acesta de vedere. Pe partea de parcuri, agrement, zone de distracție au existat fel de fel de acțiuni de control și reclamații. Unitățile de cazare și-au modificat ușor, ușor anumite comportamente pe care le-au avut de-a lungul anilor vizavi de condițiile pe care le-au oferit turistului. Am apreciat de fiecare dată că, după controalele noastre, operatorul economic a achiziționat saltele, perne, cearșafuri, lenjerii, a cumpărat prosoape și lucrurile s-au schimbat și s-au îmbunătățit”, a explicat directorul general al ANPC.
Șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, Horia Constantinescu, a spus, la rândul său, că în cadrul Comandamentului Litoral au fost aplicate amenzi în valoare de peste 2,6 milioane de lei, fiind încasate aproape 200.000 de lei.
El a precizat că aproximativ zece la sută din agenții economici sancționați au contestat amenzile în instanță.
“Acțiunile în instanță sunt undeva în jur de zece la sută. Parte dintre comercianți au dorit să aleagă această cale, cea mai mare parte au ales, în schimb, să achite amenda și să nu ne conteste. Avem undeva sub zece la sută acțiuni de contestare în instanță. Am încasat amenzi în valoare de 187.750 de lei”, a afirmat șeful CJPC Constanța.
CITEȘTE ȘI Mircea Dinescu are ''lipici'' la străini. Turiștii din alte țări mănâncă 40.000 de sarmale pe an la restaurantul lui, după o rețetă agreată și de SadoveanuEl a menționat că activitatea din această vară a comisarilor de la Protecția Consumatorilor nu a adus prejudicii turismului.
“Vreau să combat la finalul acestui Comandament ideea că întreaga noastră activitate a adus prejudicii turismului românesc. Nu este adevărat. Vreau înțelegeți că, de exemplu, oprite temporar de la prestarea de servicii se află sub zece la sută dintre toți agenții economici controlați și luați în calcul că 90 la sută dintre aceștia s-au reîntors pe piață, ceea ce, din punctul nostru de vedere, înseamnă un rezultat pozitiv. Eu cred că turistul român a căpătat încredere pentru că știe că aici cineva îl așteaptă și veghează la modul cum va fi primit și nicidecum nu îl va face să se întoarcă cu spatele la litoralul românesc”, a mai spus Horia Constantinescu.