Grupul MedLife a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-forma de 2 miliarde lei, în creștere cu 41% comparativ cu exercițiul financiar precedent. Astfel, MedLife devine primul operator privat din România care depășeste borna de 400 milioane euro cifră de afaceri.
Ca urmare a acțiunilor de dezvoltare, toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele și corporate, cu creșteri de 78%, 39% și 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice și farmaciile.
13 tranzacții importante au fost încheiate anul trecut, iar alte 7 proiecte au fost dezvoltate organic. Astfel, Grupul MedLife și-a întărit expertiza atât în ceea ce privește serviciile medicale integrate, cât și serviciile de nișă, consolidând semnificativ zona de oncologie, mai puțin sensibilă la turbulențele pieței, și zona de wellness, unde, deși a intrat într-o companie aflată în zona de scale-up, are așteptări importante potențate și de schimbarea regimului fiscal.
După un an extrem de dinamic, marcat de 20 proiecte semnificative, 2023 se anunță un an al optimizării și consolidării afacerii la nivel național. Deși compania este securizată din perspectivă financiară pentru continuarea strategiei de dezvoltare, reprezentanții MedLife mizează în perioada imediat următoare pe un comportament prudent, urmând să acționeze în funcție de context și de tendințele pieței.
”Ca strategie de business cred că ne asemănăm cu alergătorul de cursă lungă. După o lungă distanță parcursă într-un ritm accelerat, alternăm acum cu un ritm moderat. Această metodă s-a dovedit sănătoasă pentru noi și contribuie la creșterea performanței business-ului. Astfel, după ce în 2022, un an marcat de provocări la nivel economic și regional, Grupul a bifat 20 de proiecte prin achiziții și dezvoltare organică, este firesc să urmeze o perioadă de consolidare și coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife. În funcție de tendințele pieței și de nevoile pacienților, vom continua să analizăm eventuale oportunități care susțin creșterea organică sau prin achiziții”, a precizat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.
Una din principalele priorități ale companiei pentru anul 2023 rămâne proiectului MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului, care a intrat în cea de-a doua etapă de dezvoltare. Aceasta prevede punerea în funcțiune a noi săli de operații, extinderea unităților pre și post-operatorii și recalibrarea circuitelor spitalicești. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat și în alte zone din țară, precum Brașov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Pe termen scurt, MedLife urmează să bifeze inaugurarea unei noi hyperclinici la Bacău și finalizarea achiziției Grupului Provita, pentru care a primit deja aprobarea Consiliului Concurenței.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, cu 700 locații proprii și partenere la nivel național.