Ecosistemul business-urilor de familie din România este în general tânăr, iar cele mai multe dintre companii se află încă la prima generație sau la tranziția către cea de-a doua generație – perioadă care vine la pachet și cu numeroase provocări. La nivel global, mai mult de două treimi din afacerile de familie eșuează sau sunt vândute de către fondatori și doar un sfert își continuă activitatea în a doua generație.
Pentru că aceste tipuri de afaceri reprezintă o parte semnificativă a peisajului economic, dar și pentru că “Enache, Pirtea și Asociații” este la rândul său un business de familie, Simona Enache Pirtea, Managing Parner, a decis să dezbată pe larg acest subiect în cadrul unei serii dedicate de 5 emisiuni care vor putea fi urmărite începând din această seară, în fiecare miercuri, până pe 8 mai, de la ora 21:30, live, pe Profit News TV.
Acestă serie de emisiuni vine ca o continuare a celor 10 ediții speciale Legile Afacerilor, care au avut ca temă principală guvernanța, și în cadrul cărora Simona Enache Pirtea și Andrei Cristea i-au avut drept invitați pe: Mihai Marcu (CEO MedLife), Sergiu Oprescu (președinte executiv Alpha Bank România), Dragoș Anastasiu (CEO Eurolines Group), Felix Pătrășcanu (fondator FAN Courier), Daniela Marișcu (fondatoarea Aqua Azur și Aquatica Experience), Dan Pastiu (fondatorul DAbo Doner), Marius Ghenea (antreprenor în serie și business-angel), Ioana Vieru (Global Corporate Legal VP Uipath), Ileana Botez (secretar general al BVB) și Dragoș Petrescu (CEO City Grill).
Află, începând cu această seară, ce reprezintă un family business, care sunt avantajele și provocările implicate, din punct de vedere juridic, și care sunt aspectele esențiale care trebuie privite cu obiectivism atunci când relațiile de încredere și loialitatea tind spre a se transforma în dispute cu privire la decizii de management, succesiune sau alte probleme implicate.