Platforma audio online Spotify a lansat un test de podcasturi cu conținut plătit, fără deducerea comisionului în primii doi ani, în comparație cu Apple, celălalt gigant din sector, scrie AFP.
Fiecare podcast va putea configura un abonament plătit care va oferi acces la conținut exclusiv, cel mai adesea, în completarea programelor sale accesibile, acestea sunt gratuite, a indicat Spotify într-un comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Formula, încă în test, este rezervată pentru 12 creatori de podcast pentru moment, dar platforma audio prevede să se extindă în toate producțiile "în lunile viitoare", scrie News.ro.
În primii doi ani, Spotify nu va percepe niciun comision pe sumele plătite podcasturilor de către abonați. Înainte de 2023, se va impune un comision de 5%.
Apple a indicat săptămâna trecută că va propune un serviciu echivalent în luna mai și va percepe 30% din sumele plătite pentru podcasturile plătite, o cotă care va scădea la 15% după un an de abonament.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferApple este în prezent în competiție cu Spotify, care a investit sute de milioane de dolari pentru a se dezvolta pe acest segment.
Spotify a anunțat și un partenariat cu radioul public american NPR care rămâne, în ciuda intensificării concurenței, liderul mondial în podcasturi.
Acordul prevede ca cinci podcasturi de la National Public Radio să poată oferi o versiune fără publicitate a programelor lor printr-un abonament plătit, un punct de cotitură în istoria NPR, care privilegiase întotdeauna accesul liber la conținutul său până acum.