Facebook a început deja monetizarea secțiunii de clipuri scurte, a cărei idee a fost copiată de TikTok, cu o funcție care permite cumpărarea produselor vizibile în cadrul conținutului.
Reels, categoria de short-form video, care, de curând, are o secțiune proprie în Instagram, primește acum o funcție de shopping care va fi, din zilele următoare, disponibilă la nivel global.
Ideea este simplă, iar munca va fi făcută de cei care speră să vândă prin Instagram: Brandurile și creatorii de conținut deopotrivă, pot pune etichete, care să îndrume utilizatorul către o pagină dedicată produsului prezentat.
CITEȘTE ȘI Apple își face propriul modem pentru iPhoneDin pagina respectivă, utilizatorul poate cumpăra produsul sau îl poate salva într-o listă proprie, unde să-l regăsească, cu ușurință, pe viitor.
O etichetă nouă este și “Branded Content”, care poate fi folosită de utilizatorii ce promovează produse pentru diverse branduri. Dacă utilizatorii sunt corecți, vor aplica această etichetă în loc să facă “reclamă mascată”, sau cel puțin asta speră cei de la Instagram.
Conținutul video a devenit, în ultima vreme, un vector important pentru vânzările din social media, iar Instagram are deja cinci funcții de vânzare doar pentru video: în Newsfeed, Stories, IGTV, Live și, acum, Reels.