Înainte de interdicția care se profilează pentru TikTok în SUA, creatorii de pe platformă cer fanilor să îi găsească pe Instagram sau YouTube

Înainte de interdicția care se profilează pentru TikTok în SUA, creatorii de pe platformă cer fanilor să îi găsească pe Instagram sau YouTube
scris astăzi, 10:04

Creatorii prezenți pe TikTok își îndeamnă fanii să-i găsească pe alte site-uri de socializare înainte de 19 ianuarie, când aplicația pentru video scurte se confruntă cu suspendarea în SUA. Dacă aplicația va fi suspendată, YouTube, Facebook și Instagram ar urma să fie cei mai mari câștigători ai măsurii, potrivit CNBC.

Jack Nader, în vârstă de 21 de ani, a trecut de la a fi barista la Starbucks în Chicago, la a deveni un creator de conținut de succes pe TikTok. În 2023, Nader a început să posteze serios videoclipuri de beauty pe platformă, iar în câteva luni a reușit să adune peste jumătate de milion de urmăritori.

Urmărește-ne și pe Google News
Serviciile de streaming Disney cu reclame au peste 150 de milioane de abonați CITEȘTE ȘI Serviciile de streaming Disney cu reclame au peste 150 de milioane de abonați

Veniturile sale din sponsorizări și din partea sa de venituri din reclame i-au permis să renunțe la jobul său și să își închirieze propriul apartament, scrie News.ro.

”Acesta este jobul meu de zi cu zi”, spune Nader, care câștigă între 1.000 și 12.000 de dolari pe lună.

Cu toate acestea, noua sa viață nu este nici pe departe stabilă. TikTok, deținută de compania chineză ByteDance, se află sub amenințarea unui interdicții în Statele Unite, dacă nu va fi vândută până pe 19 ianuarie.

Deja, Nader și alți creatori de conținut se pregătesc pentru posibilitatea de a-și pierde atât urmăritorii, cât și veniturile.

”Nu toți urmăritorii mei de pe TikTok vor veni și pe alte platforme, și asta mă întristează”, a spus Nader.

Această incertitudine a apărut după semnarea unei legi de către președintele Joe Biden, care obligă ByteDance să vândă TikTok până la jumătatea lunii ianuarie sau riscă interzicerea platformei în SUA. Dacă nu se va ajunge la un acord, Apple și Google vor fi forțate să elimine aplicația din magazinele lor de aplicații.

De asemenea, președintele ales Donald Trump, care a susținut interzicerea TikTok în timpul primului său mandat, a cerut recent Curții Supreme să amâne implementarea acestei interdicții.

În fața acestei incertitudini, Jack Nader a început să își descarce zilnic videoclipurile de pe TikTok pentru a le transfera pe alte platforme precum Instagram Reels și YouTube Shorts. Cu toate acestea, el nu câștigă încă bani de pe aceste platforme și recunoaște că va trebui să reconstruiască tot ce a realizat pe TikTok.

Condamnare istorică pentru România. Statul - obligat să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure CITEȘTE ȘI Condamnare istorică pentru România. Statul - obligat să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure

Danisha Carter, o altă creatoare de conținut din Los Angeles, a avut ”o revelație” în mijlocul nopții, în noiembrie, realizând că trebuie să își diversifice prezența pe alte platforme înainte de a pierde accesul la TikTok. Carter, care câștigă aproximativ 4.000 de dolari pe lună de pe TikTok, a început să își anunțe urmăritorii că o pot găsi pe YouTube, Instagram și Patreon.

TikTok ar putea în continuare să rămână activă în SUA, dar, dacă aplicația va fi suspendată, experții estimează că YouTube, Facebook și Instagram vor fi marii câștigători, având deja o bază mare de utilizatori activi.

În prezent, TikTok are aproximativ 115 milioane de utilizatori activi lunar în SUA, cu mult sub YouTube (258 milioane) și Facebook (253 milioane).

În fața acestei amenințări, mulți creatori de conținut încep să își îndemne fanii să-i urmeze și pe alte platforme, dar unii se tem de ”shadow banning” din partea TikTok, care ar putea reduce vizibilitatea lor dacă promovează prea mult alte aplicații.

”Nu contează ce se va întâmpla, voi încerca să îmi continui cariera pe alte platforme, la fel cum am reușit să o fac pe TikTok”, spune Nealie Boschma, o creatoare de 27 de ani din Los Angeles. Boschma are 2 milioane de urmăritori pe TikTok, dar doar 278.000 pe YouTube, iar dacă TikTok dispare, plănuiește să le ceară fanilor să o urmeze pe alte platforme.

Această incertitudine a devenit un semnal de alarmă pentru toți creatorii de conținut, care sunt acum mai conștienți decât niciodată de necesitatea de a-și diversifica audiențele pentru a supraviețui în fața schimbărilor din peisajul digital.

viewscnt
Afla mai multe despre
tiktok
sua
instagram