Pe lângă vânzarea imprimantelor și a cartușelor de cerneală, HP speră să impună un abonament pentru printare, care să aducă companiei venituri recurente.
De mulți ani, companiile care vând imprimante se plâng că o fac în pierdere și că veniturile le vin, în fapt, din vânzarea de cartușe.
Acesta este și motivul pentru care HP și alți producători au ales să blocheze folosirea cartușelor de cerneală dezvoltate de terți - pentru ca doar ei să vândă cartușe pentru imprimante.
CITEȘTE ȘI Vânzări de acțiuni Amazon de 10 miliarde de dolari ale fostei soții a fondatorului Jeff BezosÎnsă, HP vrea să meargă și mai departe. Șeful companiei, Enrique Lores, spune că vrea să transforme printarea într-o subscripție.
Asta ar însemna că, pe lângă cumpărarea produsului și a consumabilelor, utilizatorul ar trebui să plătească și un abonament lunar pentru a putea printa ce dorește.
Lores justifică ideea abonamentului spunând că vânzarea unei imprimante este o „investiție” și că producătorul are nevoie ca clientul să printeze cât mai mult (pentru a vinde cât mai multe cartușe). Altfel, investiția nu este rentabilă.
Un abonament ar aduce companiei o sursă constantă de venituri. Însă, rămâne de văzut și ce părere vor avea clienții când vor trebui să plătească în fiecare lună pentru a putea folosi un produs pe care l-au cumpărat deja.
Divizia de printere a adus HP profituri de peste trei miliarde de dolari anul trecut, fiind responsabilă de mai bine de jumătate din profitul făcut în 2023 de companie.
La aceste profituri a contribuit și decizia de a bloca cartușele dezvoltate de terți, decizie care i-a atras deja mai multe procese în urma cărora a trebuit să plătească utilizatorilor compensații.
Problema celui mai important business al HP (și a celorlalți producători de imprimante) vine din faptul că oamenii printează din ce în ce mai puțin.