Google, divizie a grupului Alphabet, dorește să ajungă la un acord cu Comisia Europeană referitor la investigația antitrust privind afacerile sale cu publicitatea digitală și a trimis Executivului UE o propunere de compromis pentru a evita o anchetă lungă, perturbatoare, potrivit unei persoane apropiate situației, transmite Reuters.
Cazurile antitrust din UE au costat Google mai mult de 8 miliarde de euro (9,4 miliarde de dolari), sub formă de amenzi, în trei cazuri diferite din ultimul deceniu, iar compania a primit, de asemenea, ordinul de a-și schimba practicile comerciale pentru a permite rivalilor să concureze în condiții echitabile, scrie News.ro.
Comisia Europeană a deschis o anchetă, în iunie, pentru a stabili dacă Google își promovează propriile servicii de tehnologie de publicitate afișată online în detrimentul rivalilor, agenților de publicitate și editorilor online.
Google a făcut o propunere Comisiei, a spus o persoană apopiată situației, refuzând să ofere detalii din cauza sensibilității problemei.
Comisia, care acționează ca autoritatea de aplicare a legilor concurenței pentru UE, a refuzat să comenteze.
Google, care va participa la o ședință judecătorească de 5 zile săptămâna viitoare, pentru o amendă record de 4,34 miliarde de euro legată de sistemul său de operare pentru dispozitive mobile Android, nu a răspuns cererilor Reuters pentru comentarii.
Rămâne de văzut dacă șefa europeană pentru concurență Margrethe Vestager va fi deschisă negocierilor de soluționare care durează de obicei luni sau chiar ani înainte ca orice acord să poată fi convenit.
În cele trei cazuri anterioare, Google a preferat sancțiunile în loc să negocieze o soluție.
O decizie de soluționare nu ar include nicio amendă și nici o constatare a faptelor greșite.
CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redusGoogle ar putea suporta o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri globală, în valoare de 18,2 miliarde de dolari, pe baza veniturilor de anul trecut, dacă va fi găsită vinovată de încălcarea normelor antitrust ale UE.
Autoritățile de reglementare vor examina dacă Google restricționează accesul terților la datele utilizatorilor în scopuri publicitare pe site-uri web și aplicații, păstrând în același timp aceste date pentru propria utilizare. Planul companiei de a elimina cookie-urile browserului și, de asemenea, de a opri urmărirea utilizatorilor Android printr-un instrument cunoscut sub numele de identificator publicitar va fi, de asemenea, supus controlului.
Anul trecut, Google a realizat venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume, cu reclame care includ serviciile de căutare, YouTube și Gmail, reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor și profiturilor sale globale.