Compania care deține motorul de căutare DuckDuckGo a lansat un serviciu care promite o mai bună securitate și intimitate pentru e-mail-ul utilizatorilor.
Noul serviciu DuckDuckGo promite să oprească urmărirea utilizatorilor, realizată de companiile de publicitate (și) prin intermediul mesajelor care ajung în Inbox-ul acestora.
Numit, simplu, Email Protection, serviciul oferă utilizatorilor o adresă cu domeniul @duck.com, care va folosi drept intermediar între expeditor și e-mail-ul utilizatorului.
Înainte să ajungă în Inbox-ul utilizatorului, e-mail-urile vor poposi pe domeniul duck.com, unde vor fi verificate și curățate de eventualii trackeri implementați. După eliminarea trackerilor, e-mail-urile vor fi trimise mai departe către adresa destinatarului.
Sistemul folosit de DuckDuckGo este similar celui implementat recent de Apple în iOS, însă soluția celor de la DuckDuckGo este disponibilă pe orice platformă, inclusiv Windows și Android.
Serviciul include și o adresă de e-mail temporară, pe care utilizatorul o poate folosi pentru a se înscrie la newslettere sau pe site-urile unde există suspiciunea că adresa de e-mail ar putea fi folosită necorespunzător - pentru spam sau vândută.
Email Protection subliniază strategia DuckDuckGo, care pune accent pe ceea ce utilizatorilor le displace la Google - partea de intimitate sau, mai degrabă, lipsa acesteia.
Deși mai puțin mediatizată și dezbătută, încălcarea intimității prin intermediul e-mail-ului este foarte răspândită. Conform unui studiu din 2017, peste 70% din listele de e-mail folosesc trackere, iar în ultimii ani, cel mai probabil, procentul a crescut.