Comisarul pentru Concurență al UE laudă Twitter pentru interzicerea publicității politice și critică Facebook, care continuă să o permită

Comisarul pentru Concurență al UE laudă Twitter pentru interzicerea publicității politice și critică Facebook, care continuă să o permită
scris 8 nov 2019

Comisarul pentru Concurență al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a lăudat joi Twitter pentru interzicerea publicității politice, dar a criticat Facebook, care continuă să o permită, pentru ”manipularea de facto a deciziilor de vot”, relatează Reuters.

Margrethe Vestager a primit noi prerogative din partea UE pentru supravegherea sectorului tehnologic pe parcursul următorilor cinci ani, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Atât Twitter cât și Facebook sunt presate să oprească reclamele care răspândesc afirmații false și care ar putea influența alegerile. Twitter va interzice în această lună reclamele politice, la nivel global.

Google vrea să îmbunătățească securitatea în Play Store cu ajutorul companiilor de securitate CITEȘTE ȘI Google vrea să îmbunătățească securitatea în Play Store cu ajutorul companiilor de securitate

Directorul general al Twitter Jack Dorsey a spus că reclamele plătite impun ”oamenilor mesajele politice țintite” cu  o forță ”care provoacă riscuri semnificative politicii, putând fi utilizate pentru a influența voturi care afectează viețile a milioane de oameni”.

”Declarația Twitter nu este sfârșitul poveștii, aveți încă alte probleme, precum bot-urile și altele, dar este un pas important înainte, deoarece compania își declară valorile”, a afirmat Vestager, la o conferință la Lisabona.

Un bot este o aplicație automată care poate controla un cont Twitter și transmite mesaje.

Directorul general al Facebook Mark Zuckerberg a apărat politica de a permite reclamele politicienilor care ar putea conține mesaje false sau înșelătoare, arătând că platforma de socializare nu vrea să îngrădească discursul politic.

Vestager a spus că democrația trebuie să fie deschisă, iar o reclamă politică să poată fi verificată, contrazisă și să permită oferirea unor opinii diferite.

”Dar, dacă este doar în feed-ul tău, între tine și Facebook, iar ei îți transmit informații în funcție de cine ești, aceasta nu mai este democrație”, a afirmat aceasta, adăugând că este o manipulare de facto, a persoanei pe care urmează să o votezi.

Vestager a spus că a urmărit cu atenție declarațiile lui Zuckerberg și ale Facebook. ”A venit timpul să punem faptele înaintea vorbelor”, a mai spus comisarul.

Politiciana daneză este așteptată să se folosească de mandatul său extins de comisar să stabilească reguli referitoare la responsabilitățile, datoriile și standardele de securitate ale companiilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
twitter
facebook
publicitate politica