Conglomeratul bancar și de plăți Fidelity National Information Services se pregătește pentru o divizare a activităților, care ar inversa o achiziție de 43 de miliarde de dolari a serviciului de plăți Worldpay, pe care a finalizat-o în urmă cu patru ani, au declarat persoane familiare cu problema, iar un anunț oficial ar putea avea loc în această săptămână, transmite Reuters.
FIS intenționează să realizeze o separare, fără taxe, a diviziei sale comerciale, care procesează plăți pentru companii, au spus sursele.
Finalizarea spin-off-ului va dura mai multe luni, iar FIS va primi, de asemenea, orice oferte de achiziție pentru divizie în această perioadă, au adăugat sursele.
O mare parte din afacerile comerciale ale FIS este reprezentată de Worldpay, pe care a cumpărat-o cu 43 de miliarde de dolari în 2019, scrie News.ro.
De atunci, acțiunile FIS și-au pierdut mai mult de jumătate din valoare, lăsând-o cu o capitalizare de piață de 45 de miliarde de dolari, în timp ce compania luptă pentru a rămâne competitivă cu companii vechi și noi din tehnologia financiară, care promit servicii mai bune și mai ieftine.
Compania din Jacksonville, Florida, ar putea anunța spinoff-ul cel mai devreme în această săptămână, dezvăluind rezultatele unei revizuiri strategice pe care a început-o în decembrie, ca urmare a presiunii fondurilor speculative D.E. Shaw și JANA Partners, conform surselor.
Sursele au avertizat că nicio tranzacție nu este sigură și au cerut să nu fie identificate discutând deliberări confidențiale.
FIS a refuzat să comenteze.
Mai multe conglomerate, inclusiv General Electric, Johnson & Johnson, Kellogg și Toshiba, și-au divizat afacerile extinse în ultimii câțiva ani, pe fondul presiunii din partea investitorii pentru a se concentra pe o profitabilitate sporită în unele dintre afacerile de bază.
Destrămarea FIS ar lăsa compania să aibă o afacere de bază cu sisteme de procesare, permițând tranzacții între bănci și alte instituții financiare, precum și divizia de piețe de capital, care deservește firmele de investiții.
Soluțiile pentru comercianți reprezintă aproximativ 30% din veniturile companiei, în timp ce brațul de soluții bancare constituie aproximativ 46%, iar soluțiile pentru piața de capital reprezentând restul.